TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Hei! Litt rart å stille dette spørsmålet nå, i og med at jeg ikke er gravid ennå, men vi planlegger at jeg skal bli gravid om noen måneder. Og vi er for lenge siden blitt bedt med svigers på sydentur i høstferien (uke 41), noe vi selvsagt har takket ja til. Og nå som vi sitter og skal bestille turen klarer jeg liksom ikke la være å tenke at hva om jeg er så dårlig når jeg er gravid at jeg må være sykemeldt? Hva da med sydentur? Mener å ha hørt noe en eller annen gang om at man ikke kan dra utenlands når man er sykemeldt...? Selvfølgelig kan jeg jo håpe at jeg er i form nok til å være i jobb og da er det jo ikke noe problem, men i mine forrige graviditeter har jeg vært veldig veldig dårlig, og hva hvis jeg er så uheldig å bli sånn dårlig denna gangen og? Vil liksom ikke si noe til svigers -de vet ikke at vi planlegger å få en baby til. Men er det litt risky å bestille tur? Vi må jo nesten bare gjøre det, men er jo så kjedelig hvis jeg ikke kan dra.. :/
Guttemamma75 Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Du kan søke om å få reise utenlands selv om du er sykemeldt, dette må søkes om til nav. Men vær obs på at dersom du blir så syk pga svangerskapet at du ikke kan reise så vil sannsynligvis ikke reise/avbestillingsforsikring dekke dette. En graviditet er ikke akutt og komplikasjoner som følge av dette kan man "forvente" og må man ta på egen kappe..
sunny_bj22 Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Du trenger en legeerklæring på at du er sykemeldt, og søke til nav om å få reise. Dersom det ikke er noen fare for at tilstanden blir forverret ved at du reiser går det som regel greit. Gjorde dette selv sist eg var gravid, og det var ingen problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå