Gå til innhold

Her er min skitne hemmelighet:


Anbefalte innlegg

Skrevet

..jeg har nesten 200 000 kr i forbruksgjeld! Ja vet jeg er en idiot, ja vet jeg kunne vært med i luksusfellen, ja vet det er svindyre renter med kredittkort og forbrukslån. HAR virkelig lært av mine feil. Dette er forbruk over ti år, der jeg har tenkt som så at "jammen tusen kr i mnd har jeg jo råd til! Skal jo være nedbetalt i løpet av to år. Jeg er jo ung, skal ikke kjøpe leilighet enda!". Så viste det seg at minimumsbeløpet kun går til renter. Og at man plutselig har så mange lån og kort at man ikke har råd til å betale noe særlig ned på noen av dem.

 

Har tatt til vett for over et år siden.. Klippet i stykker alle kredittkortene mine, sluttet å overtrekke osv. Det er en tøff kamp men jeg skal klare det. Har vært til rådgiving i banken og det viser seg at banken selvfølgelig ikke tør hjelpe meg å samle alt på ett sted. Enda jeg aldri har hatt betalingsanmerkninger og det ville vært lavere mndbeløp med alt på ett sted. Sa til og med at de kunne ha fast trekk fra kontoen som jeg ikke kunne stoppe. Men nei. Som man reder ligger man.

 

Har laget meg en nedbetalingsplan der jeg betaler inn minimumsbeløp på alle unntatt det minste lånet. Der betaler jeg mer. Så får jeg betale ned en ting om gangen selv om jeg betaler tusenvis i renter og det tar tid. Det føles litt godt å ordne opp i rotet mitt og jeg har virkelig lært. Blir kvalm med tanken på lån og kredittkort. Problemet mitt nå er at alle maser om at vi skal kjøpe leilighet! Hva skal jeg gjøre? Hadde ikke lyst til å fortelle pappa (mamma vet det, men de er skilt) og ikke minst svigermor hvordan det ligger an. Skammer meg. Men jeg har jo ikke sjanse i havet å få boliglån når jeg er gjeldsslave fra før. Åh for en knipe.. Har hatt denne børen på skuldrene nå i årevis. Samboer vet heller ikke hvor mye jeg har i gjeld. Han tippet 150 000 og sa at hadde jeg mer enn det så var det et problem. Hadde derfor tenkt å nedbetale mest mulig innen et år, få pappa til å være kausjonist for de resterende 150 000 (han har allerede sagt at alle barna skal få hjelp med 150 000 til å refinansiere eller kjøpe leil..) og så kanskje kjøpe leilighet. Hva burde jeg gjøre? Ville satt veldig pris på noen gode råd.

 

(Og jeg vet at jeg har vært en idiot, gravd min egen grav osv, så det er ingen grunn til å belære eller slenge dritt til meg..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har 650000 i kredittgjeld

et stort på 300000 og resten små 20000 og 10000 , forresten et på 60000 også

 

er noe drit ja men sånn gikk det

 

 

prøv å samle dine lån i et (det har vi gjordt og sparer over 4000 i mnd på det som vi da setter inn på de små i stedenfor )

Skrevet

Kontakt bank2, de er ganske behjelpelige for folk som sliter!

Skrevet

Man må vise tilsvarende nidkjærhet i sparing, som man gjorde i sløsing tidligere.

Skrevet

Jeg hadde 100000 kr i gjeld for noen år siden, bruke 3 år på å betale ned, og fikk da også noe hjelp hos min mann (han hadde ingenting med den kreditten å gjøre, noe jeg hadde før vi ble sammen) Så du må nok belage deg på noen år med nedbetaling.

Skrevet

Ettersom jeg ikke er 60 år, så vet jeg ikke hva nidkjærhet betyr..

 

TUSEN TAKK til deg med over 600 000 i gjeld. Følte meg litt bedre.. Hehe. Har belaget meg på flere år med nedbetaling ja. Kvier meg litt for å bruke pappa egentlig, liker å ordne opp i problemene mine selv. Men om jeg hadde fått refinansiert 150 000 så kunne jeg fått en mye bedre rente og et samlet mndbeløp som jeg kan leve lettere med. Er i allefall SÅ ferdig med forbruksgjeld.. ;)

 

HI

Skrevet

Vi har ca 200.000 i forbruksgjeld vi også. Samlet alt hos her&nå, og sparte faktisk 3000 i mnd på det!

 

Ta kontakt med dem, forklar at du vil samle alt osv, de er veldig greie :)

Skrevet

Min hemmelighet er at jeg i en periode på 7 år jobbet som luksusprostitert.

Skrevet

Da skal jeg komme med min historie, som sikkert får deg til å føle deg enda bedre.

 

I november, kun to måneder etter bryllupet vårt, innrømmet mannen min at han hadde holdt skjult en kredittkortgjeld bak min rygg. Han startet med å si den var på 300 000. Jeg klikket selvfølgelig, men valgte å bli og få han/oss ut av problemene. Greia var bare det at gjelden var litt større enn han i utgangspunktet innrømmet. Det viste seg nemlig at den var på nærmere 900 000!!! Faens meg nesten en million!!!! Verden min raste sammen. Vi har to barn og et flott rekkehus!! Jeg ante ikke hva som nå ville skje med meg og barna... Jeg vurderte til og med å gå fra mannen min, helt til jeg fant ut at jeg var gravid på nytt...

 

Vi hadde møte med banken, men de vil ikke gi oss et lån på dette beløpet, selv om de i utgangspunktet sa seg villige til å hjelpe oss, med en rente på 3,15.

 

Vi har fortsatt ikke fått ordnet opp i drittgjelden, men mannen min jobber med saken. Han har bl.a. kontaktet Bank2. Så får vi se om det ordner seg for oss. I verste fall må vi selge huset og starte på bar bakke...

 

Skulle så veldig ønske gjelden til mannen bare var på 200 000!

 

Jeg er blitt deprimert pga disse greiene og har ikke følt glede ett eneste sekund siden dette kom frem i lyset...

 

Ville bare si at det er flere med slike problemer. Tror det er ganske mange også. Man får jo slengt slike kort etter seg!!

 

Jeg hater alle slike kredittkortselskaper og spyr nesten bare jeg ser reklamer for det!!

 

Jeg prøver å tenke positivt, at vi i alle fall har helsa i behold og at det finnes verre ting i verden!

 

Ville bare ønske deg lykke til! Er sikker på at du klarer dette, bare du er fornuftig fremover! :-)

Skrevet

Da skal jeg komme med min historie, som sikkert får deg til å føle deg enda bedre.

 

I november, kun to måneder etter bryllupet vårt, innrømmet mannen min at han hadde holdt skjult en kredittkortgjeld bak min rygg. Han startet med å si den var på 300 000. Jeg klikket selvfølgelig, men valgte å bli og få han/oss ut av problemene. Greia var bare det at gjelden var litt større enn han i utgangspunktet innrømmet. Det viste seg nemlig at den var på nærmere 900 000!!! Faens meg nesten en million!!!! Verden min raste sammen. Vi har to barn og et flott rekkehus!! Jeg ante ikke hva som nå ville skje med meg og barna... Jeg vurderte til og med å gå fra mannen min, helt til jeg fant ut at jeg var gravid på nytt...

 

Vi hadde møte med banken, men de vil ikke gi oss et lån på dette beløpet, selv om de i utgangspunktet sa seg villige til å hjelpe oss, med en rente på 3,15.

 

Vi har fortsatt ikke fått ordnet opp i drittgjelden, men mannen min jobber med saken. Han har bl.a. kontaktet Bank2. Så får vi se om det ordner seg for oss. I verste fall må vi selge huset og starte på bar bakke...

 

Skulle så veldig ønske gjelden til mannen bare var på 200 000!

 

Jeg er blitt deprimert pga disse greiene og har ikke følt glede ett eneste sekund siden dette kom frem i lyset...

 

Ville bare si at det er flere med slike problemer. Tror det er ganske mange også. Man får jo slengt slike kort etter seg!!

 

Jeg hater alle slike kredittkortselskaper og spyr nesten bare jeg ser reklamer for det!!

 

Jeg prøver å tenke positivt, at vi i alle fall har helsa i behold og at det finnes verre ting i verden!

 

Ville bare ønske deg lykke til! Er sikker på at du klarer dette, bare du er fornuftig fremover! :-)

Skrevet

hei,.

 

for de rundt deg som maser kan du bare si at dere ønsker å spare opp mere penger eventuelt før dere kjøper, at dere ikke er klare, dere trives der dere bor nå,.

 

gjelda burde du ordne opp i.. får du hjelp av faren din så er det utrolig bra,.

 

vi har fått beskjed av banken at vi får lån på 800.000 kr selvom vi har kredittgjeld, studielån, og to bil lån,.

 

kommer ann på hvor du går for å få hjelp, og hvem du møter på,.

 

kan ikke samboeren din hjelpe deg litt slik at dere får et lettere liv sammen??

 

jeg vet hvordan det er og stå der du er nå,.

 

lykke til

Skrevet

50 000 her. Kjøpter gammelt hus som vi totalrenoverte for et år siden. Budsjettet sprakk kan man si. 800kr. i rente på det i mnd. Betaler ca. 1000, så det tar sin tid. Men, nå er jeg ferdig studert og begynner å jobbe, så da blir det vel råd å betale litt mer.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Det varmer mitt hjerte. Deilig å høre at vi er flere med slike problemer, av og til føler man seg så alene når man har en hemmelighet for seg selv.

 

Til deg med mannen med 900 000 i gjeld: herregud! Stakkars deg. Ville fått sjokk jeg også. Er jo ikke bare bare å ordne opp i sånne beløp, håper dere ikke må selge huset! Du har virkelig min sympati, og det verste av alt er at du står i dette uføret uten å¨ha vært ufornuftig selv engang! Ønsker deg masse lykke til og håper det får en smertefri utgang.

 

HI

Skrevet

Ja, 900 000 er GALSKAP!! Og jeg som er en veldig fornuftig person og som aldri bruker penger jeg ikke har...

 

Jaja.... Ingen er perfekte, og jeg har sikkert mine svin på skogen jeg også...

 

Satser på at vi klarer oss. Vi tjener tross alt ganske så bra. Har jo noe å si det også. :-)

 

Deilig å lese her inne at det faktisk finnes flere med samme problem. Jeg har følt meg temmelig alene om dette her, siden dette ikke er noe jeg har lyst til å utbasunere til alle og enhver heller...

 

Lykke til igjen til deg! Dette klarer vi! :-)

 

Hilsen hun med mannen med den STORE gjelden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...