Gå til innhold

Sterk kvalme på slutten av svangerskapet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med magesmerter og kvalme på torsdag,og har bare blitt kvalmere og kvalmere.. Lurer veldig på hva jeg skal gjøre.. Har veldig liten lyst til ringe sykehuset, føler jeg bare maser.. Men så blir jeg veldig urolig..

Andre som har opplevd å bli veldig kvalme på slutten..? vet med sikkerhet att det ikke er omgangssyken eller sure oppstøt.. Er 37+5.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste muligheten du har til å få sjekket det ut er å ringe føden og høre. Mot slutten blir mange kvalme fordi det er lite plass igjen i magen.

Har du andre symptomer annen enn kvalme? Og hvordan vet du med sikkerhet at det ikke er omgangssyke?

Skrevet

Fordi jeg har vært kvalm siden torsdag, kaster opp i ny og ne og ingen andre har blitt syke.. Er ok form på formiddagen, men blir dårligere utover kvelden igjen. Vært oppe tre netter på rad og kasta opp :/ Hjelper ikke uansett hva jeg gjør, spiser/ikke spiser osv.. Er helt skjelven i kroppen, ligger på sofaen og "smårister", og har begynt med kjempe hjertebank..

Skrevet

RING FØDEN!! herlighet kvinne!

Skrevet

Vet jeg antagelig burde ringe, men det sitter veldig langt inne da jeg føler jeg maser alt for mye :/ bare tenkte jeg kunne høre her om det kanskje er fler som har opplevd sterk kvalme og magesmerter mot slutten...

Skrevet

Synes det høres ut som svangerskapsforgifting, ring føden! Og lykke til!

Skrevet

Det er vel ikke mer enn et par dager siden jeg leste om en her inne som var kvalm, hadde vondt i magen og i tillegg følte seg svimmel som ble anbefalt å ringe føden. I et innlegg senere på dagen sto det at hun hadde fått beskjed om at hun hadde svangerskapsforgiftning og skulle inn til keisersnitt dagen etterpå.

Ring føden! Du kan aldri mase for mye på dem!

Skrevet

Huff, nå ble jeg redd :( skal ringe med en gang mann og barn er kommet hjem!

Skrevet

Ring! Jeg hadde samme symptomer med lillemann. Kjente også lite liv og hadde masse kynnere. Hadde HELLP (en spesiell type svangerskapsforgiftning) og ble tatt hastesnitt en time etter at jeg møtte opp på føden.

Trenger ikke være det hos deg, men det er veldig viktig at du får det sjekket! Lykke til!

Skrevet

Da har jeg ringt føden.. Fikk beskjed om å ringe legevakta, for å utelukke andre muligheter først.. Så da får jeg vel gjøre det..

Skrevet

Fikk kontakt med legevakta, og føler jeg møtte mye mer forståelse der. Så da går ferden inn til tønsberg for en liten sjekk..

Skrevet

Gi oss oppdatering da. Det var jeg som skreiv det innlegget om at jeg måtte ta keisersnitt dagen etter at jeg tok kontakt med føden. Og hva er oddsene, men jeg bor også i tønsberg. De satt igang med keisersnitt dagen etter da de fant 4+ prot i urinen og bt på 200/120.

Nå er jeg hjemme men gutten min ligger på sykehuset enda. Men han er helt fin :) Ligger til obs, fordi han er prematur. Men alt gikk kjempefint.

Lykke til i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...