Gå til innhold

har dere tenkt på navn da jenter?


håperpåvinterbarn

Anbefalte innlegg

Jeg tar meg selv i å lage små lister ;) På mandag skal jeg på ultralyd, så da får jeg kanskje vite kjønn (jeg tror jeg bærer på en gutt :))

 

Jeg har et par favoritter:

 

Agnes eller Snorre

 

Noen andre som vil avsløre navn de tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette er vanskelig. Vi venter en gutt og har Vebjørn fra før. Har vært helt tom på guttenavn, så etter en litt ukritisk gjennomgang av navneboka har vi kommet til følgende liste som må bearbeides i løpet av de neste månedene:

 

Magnus

Stian

Simen

Aksel

Endre

Erlend

Mads

Mikkel

Emil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn da=) Liker godt Emil, synd det er så "oppbrukt" her vi bor, hvis ikke hadde det vært ett alternativ her også=)

Vi vet ikke hva det blir, det får vi se til fødselen.

 

Jente: Ebba

Gutt: Balder, Ludvig, Hans eller Oscar

 

Syntes guttenavn er vanskelig, slet med førstemann også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine navn alle disse da:) jeg har faktisk tenkt på Vebjørn :) syns det er nydelig! Ellers syns jeg faktisk guttenavn er enklere enn jentenavn. Har noen flere på listen utenom Snorre:

 

Vebjørn (som nevnt)

Sigve

Sigurd

Johan

tord

Torgrim (men kjenner en som heter det desverre)

Halvor

hallgrim

Sverre

Brage

Torjus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om vi får gutt eller jente ennå. Blir det gutt skal han hete Sivert. Blir det jente spørs det litt... tenkte på Selma. Men fader heller, det har flytta inn noen unger i nabolaget som heter det. Og alle andre fine jentenavn som jeg kunne tenke meg er oppbrukt av nærmeste naboer eller gode venninner.

 

Jeg vil gjerne ha Cornelia, men det vil IKKE mannen, så blir vel en navnløs liten frøken hvis det kommer ut ei jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har navnene klare. Vi kaller opp etter oldeforeldrene. Akkurat som våre to barn fra før av.

Denne gangen falt vi for

Jente : Jenny

Gutt: Aksel

 

Lykke til med navn valg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da har vi vært på ultralyd og vi får ei lita jente! men termin ble flyttet til 3. juli, så da flytter jeg over til juli klubben ;)

 

Må nok tenke litt mer på jentenavn jeg da, jeg som hadde listen full av guttenavn ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er supervanskelig! Sist gang hadde vi en liste med 5-6 navn som vi syns var bra. Men da poden var født syns vi ikke at noen passet! Han fikk etter et par dager et navn vi ikke hadde tenkt på i hele tatt. Tror vi går for samme opplegg denne gangen. Men vi er i gode, gamle, tradisjonelle norske navn kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...