Gå til innhold

deler deres barn rom ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har to soverom og er fire stk og merker nå at det begynner og bli trangt,men det går. Han på 6mnd sover hos oss da. Tenkte at ungene skulle få dele rom ei god tid fremmover . Vi har et loft vi driver og ordner, så tenkte det skal bli rom til den største som bare er 3år enda. Men midlertidlig så blir det gjesterom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Vi flyttet de inn på samme rom for 1 år siden. Eldste er engstelig og vil ikke sove alene.

Da har de det andre soverommet til lekerom.

Skrevet

Ja, nå ligger de på samme rom, De får hvert sitt rom om et par uker og det tror jeg storebror kommer til å like. Minsta, derimot, kommer nok til å liste seg inn på rommet hans og krype under dyna hans etter at han har sovna. Hun er en som elsker nærkontakt 24/7, så for henne kommer det sikkert til å bli for stusselig....he he

Må innrømme at det skal bli godt å slippe at de vekker hverandre. Storebror har en tendens til å våkne rett før kl. 06 for å tisse og da våkner hun. Er han og tisser midt på natten våkner hun ikke.

Skrevet

Småjentene på 3 1/2 og 5år deler rom og vil nok gjøre det et par år til, går helt fint og de trives godt med det foreløpig. Vi er 5 og har 3 soverom inntil vi får bygget på.

Skrevet

Nei. Har snart 3 barn og de har hvert sitt soverom :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, i utgangspunktet ikke. Men akkurat nå deler de både seng og rom.... De liker å sove sammen :) Men de har hvert sitt altså :)

Skrevet

Nei, nå har de hvert sitt. Men, i april/mai kommer nr. tre, og da må mellomste og minste dele rom etter hvert. Veldig spent på hvordan det kommer til å gå. Heldigvis en stund til :)

Skrevet

Ja våre barn på 1 og 4 deler rom. Vi har tre soverom med ett av dem er i første etasje og jeg synes det er ok å sove i samme etasje. Vi får en til snart og da får vi se hvordan vi gjør det.

Skrevet

Her har vi bare en enda, men når nestemann kommer så må det deles. Rommet er veldig stort, så det er god plass. Ellers så blir det påbygging om noen år, så da blir det hvert sitt rom når de kommer i alder hvor kanskje de setter pris på å ha rom alene. Men ellers ser jeg ikke noe negativt i at de må dele de første årene, tror det bare er positivt. Husker at jeg og søsteren min ofte ville sove på samme rom selv om vi haddet ett hver :)

Skrevet

Ikke med hverandre, men minstejenta som straks fyller 2 år sover på vårt rom enda..

Har egentlig nok soverom da, men har vært veldig praktisk at mannen bruker det ene til kontor. Nå har vi derimot bestemt oss for å flytte minsta ut av foreldresoverommet og inn på eget rom, kommer til å savne å ha barneseng på rommet jeg kjenner jeg ;)

Guttene mine på 7 og 9 år sover sammen av og til, f.eks i kjellerstua, men de setter pris på å ha hvert sitt soverom. Særlig når en av dem er sure og grinete er det godt å kunne gå inn på sitt eget rom og slamre med døren bak seg, hehe.

Selv delte jeg rom med søsteren min i oppveksten, og det var greit helt til vi ble tenåringer. Da var det ikke så greit lenger, venninnesamtaler, kjærestebesøk, ensomme stunder over dagboken osv er ikke alltid greit å dele med søsteren sin. Så fra vi ble 13-15 år gamle var vi nesten aldri hjemme, vi valgte å besøke noen som hadde "mer privatliv" i husene sine..

Skrevet

Som Kristin over delte jeg rom med min storesøster (1år eldre) til vi var tenåringer.

Synes det var topp å dele rom,rommet var ganske stort,ca 18m2 så vi hadde god plass.

Foreløpig har jeg bare 1 barn, men hadde jeg 2 så kunne de gjerne delt rom en del år.

Skrevet

Nei. Guttene våre (2 og 3 1/2 år) har hvert sitt rom.

Men det er jo fordi vi har tre soverom på "rekke og rad" førsteetagen + et oppe i 2.etg. Dersom vi hadde to soverom nede og et oppe ville de nok ha delt en stund og oss voksne på rommet ved siden av. Er ikke komfortabel med at de skal sove i en annen etage enn oss.

Når de blir eldre (skolealder + kanskje litt til) vil jeg tro at de får sin egen "avdeling" med rommene sine og kjellerstua nede, også tar vi kontoret oppe til soverom og flytter kontoret ned dit vi sover nå.

Når ungene er små synes jeg det er viktigere at de sover i nærheten av foreldrene enn at de har sitt eget rom. Så får man gjøre det beste ut av den romløsningen man har. De blir fort nok så store at de ønsker mer privatliv og egne rom (helst langt fra mor og fars rom ;-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...