Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Her i huset er vi opptatt av god håndhygiene, men vår lille på 20 mnd skjønner ikke det. Hun hyler og lager oppstyr bare vi finner en våtserviett og vasker av hendene hennes.. Viser henne at vi vasker hendene etter toalettbesøk og før mat men hun vil bare IKKE.. Sta liten frøken Når er det vanlig at de gjør dette? Tips ? :)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Min lille på 16 mnd gjør alt selv, bortsett fra å skru på vannet. Hun synes det er kjempe morsomt å vaske hendene, men det er sikkert fordi vi har gjort det mest som en lek med såpe og vann. Så kanskje det er trikset med din lille også? Hvis vi bruker våtserviett, så skal hun også helst gjøre det selv, men av en eller annen grunn tror hun at hun skal pusse nesen med den. Så tar den opp til nesen og blåser...., blir ikke så rene hender av det akkurat;)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Jeg husker ikke helt, men min gutt på 2 år og 4 mnd gjør det gjerne og har gjort det en stund. La henne gjøre det litt selv, leke litt i vannet osv. da blir det morro.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Her vasker vi hendene i vasken, ikke med våserviett. Er nok mye kjekkere å få søle litt i vann for en liten på 20 mnd;) Bare følh henne ut på badet og vask hendene hennes før hvert måltid OG etter toalettbesøk (om hun har begynt å sitte på do), så blir det en vane etterhvert. Hender 3-åringen prøver å snike seg unna enda her, men mamma følger med!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Takk for svar jenter Da prøver vi å leke litt i vasken fra i dag av Hun har en "krakk" på badegulvet men rekker ikke opp i nærheten av vasken fordet om, kanskje vi må ta en stol inn på badet å prøve da. Litt tungt å holde henne opp
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Vi begynte med stol foran vasken og gikk etterhvert over til en lavere krakk. Husker ikke akkurat når han begynte å vaske hender selv, men han vasket hvertfall hendene i vasken når han begynte i barnehagen når han var 13 mnd (men da selvfølgelig med hjelp for at det skulle bli bra nok).
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 De fleste i barnehagen min klarer det sånn brukbart fra cirka 2 år. Men det forutsetter jo selvsagt at man enten har en vask som er lav nok eller at de har en krakk å stå på. Det må også være en såpedispenser som er enkel å bruke. Med 2 åringene står vi sammen med dem og hjelper til litt og passer på å at de vasker ordentlig, ikke faller ned eller spruter seg våte. Fra 2 1/2 - 3 år omtrent går de alene på badet og vasker seg (hender vi må ha et lite øye på hvis det er noen unnasluntrere da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå