Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ble klippet under fødsel, og gynekologen ville ikke svare på hvor mange sting jeg fikk, selv om både jeg og mamma spurte, mens hun sydde (bedøvd, kjente ingenting)...men jeg hadde en slags kant litt bak mot rumpen som jeg kjente når jeg skulle vaske meg (sorry detaljer)...det var jo forferdelig ømt så jeg kjente aldri nøye på den, bare konstaterte at den var der. Fikk beskjed om at det sikkert skrev seg fra vakuumet, fordi det ble et veldig trykk når ungen ble dratt ut. Men nå har jeg jo vært og tittet da, med speil, og det går en rett strek ut fra kjønnsleppa der jeg ble klippet, og så går det en likedan strek ut fra denne streken nedover mot anus, nesten så det danner en T hvis dere skjønner. Forstår liksom ikke at jeg kan ha et "arr" der som ser likedan ut som klippearret, hvis det aldri var noen skade?
Rafaella Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Man har vel krav på å få info om hva som skjer med ens egen kropp? Alt skal vel stå i journalen, vil jeg tro. Det høres utrolig rart ut å ikke svare på et direkte spørsmål om hva som har skjedd, hvor mange sting osv. Ville ikke tro de har lov å stå å lyve deg opp i ansiktet om sånne ting.... Det hørest jo ut som det er veldig sansynlig at du revnet, kanskje videre fra der du ble klippet. Godt mulig de har gjort en feil under fødselen, som gjorde at du revnet, og prøver å holde det skjult for deg. Hørest sånn ut for meg. Har du prøvd å snakke med legen din for å få innblikk i hva som skjedde under fødselen?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Nei, jeg skal dit om ca en uke for å få satt inn spiral, så jeg tenkte be dem om å sjekke med sykehuset...var innom føden ca en måned etter fødselen og ville snakke om fødselen (fikk ikke sånn samtale mens jeg var der), og da hadde hun tatt utskrift av fødselsforløpet, sånn oversikt over riene og tidspunkt. Men jeg fikk ikke sett i journalen, for pc'en funka ikke på det kontoret der vi satt...grr...kjenner jeg begynner å bli irritert..mulig jeg bare drar dit på nytt og krever å få se. Jeg kjenner mine rettigheter.
Rødhette <309+<312 Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Man kan også ringe sykehuset og be de sende journalen i posten til deg :-) Det gjorde jeg når jeg var kommet hjem fra sykehuset
mamma og my Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Er ikke helt sikker på om jeg skjønte helt hvordan arrene sitter, men det er vanlig at de legger to klipp, som går på skrått bakover "klokka ti og klokka to", dersom du skjønner hva jeg mener.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Hmm...klokka ti og to? Blir ikke det en V? (hihi morsom diskusjon...) Jo kanskje jeg skal få dem til å sende meg kopi av journalen i stedet, kjenner jeg begynner å bli lei av å gå rundt med "lua i handa" og be pent...det er jo min kropp for svarte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå