Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Skal inn til samtale med jordmor på Embla teamet snart. Noen andre som har snakket med de? Hjalp det? Ble du hørt? Er veldig spent....burde man forberede seg? Skrive ned noen punkter om sine tanker? Setter stor pris på svar:)
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ble henvist til Embla teamet på Ahus. Var redd for alt som hadde med fødselen å gjøre og hadde så utrolig mange bekymringer. Da jeg kom dit ble jeg møtt av ei kjempehyggelig jordmor. Vi satt oss på et lite rom hvor vi kunne snakke i fred. Hun spurte en god del spørsmål for å få fram hva jeg var bekymret for, om jeg hadde noen spesielle ønsker, var jeg var redd for etc. Jeg hadde på forhånd skrevet ned mine ønsker og ting jeg lurte på, men tok ikke opp arket en eneste gang siden hu spurte så grundig at vi snakka om absolutt alt. Hun skrev ned ønskene mine på et eget ark, og skrev opp diverse opplysninger som kunne være greit at de som skal være tilstede under fødselen vet om. Én uke etterpå fikk jeg kopi av notatet hun hadde skrevet så jeg kunne sjekke at hun ikke hadde misforstått noe, og mail adresse så jeg kunne ta kontakt når som helst hvis det var noe mer jeg ville ta opp. Hun tok seg veldig god tid og passet på at jeg fikk tatt opp alt jeg ville. Etter samtalen viste hun meg fødestuen og forklarte litt hva de forskjellige maskinene der inne var osv. Hun viste meg også hvor vi kunne gå hen for å få kortest mulig gåvei fra bilen når jeg skal føde. Var kjempelettet etter samtalen og omvisningen, og jeg har ingen bekymringer lengre når det kommer til fødselen. Gruer meg selvsagt til smertene, men det er vel kanskje noe de fleste gjør. Lykke til med samtalen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå