Gå til innhold

Potte eller "sete" på doen

Anbefalte innlegg

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Hva anbefaler dere at man begynner med av disse to tingene?

Har så smått begynte å tenke på litt potte-trening nå, og flere av mine venninner anbefale meg å hoppe over potten for å starte rett med sånn sete til å sette på doen. De mente at det er det beste, så slipper jeg å ta det i to trinn.

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er best å kjøre rett på doen, så slipper man potte styret. Utfordringen for mange er nok at doen kan være litt skummel, og at potte derfor er en fin mellomting..:)

Vi gikk rett på doen (med sete) til eldste, ikke noe problem. Nå driver vi med litt trening på minstemann som snart blir to år. Han går både på do og potte ettersom vi har bad og do separat. Litt selskapssyk og da er det mer lettvindt å tisse en skvett på potta :) Men, har store planer om å bruke doen mer flittig.

Gjest Mammamoms
Skrevet

Jenta vår er rett over 2 år, og vi har så smått begynnt med denne treningen.

Vi kjøpte først dosete, da jeg hadde et håp om å slippe potte, men hun syntes nok det var litt skummelt å sitte på doen, og jeg visste ikke hvordan jeg skulle få henn til å slappe av der.

Så nå har vi kjøpt potte, og den synes hun er veldig stas!! Dessuten, nå som hun har sittet litt på den, vil hun også sitte på dosetet, så her brukes begge deler:)

Hun har ikke bæsjet noen av stedene ennå, men tisser i allefall!

Blir spennende å se når den første bæsjen kommer!

Vi har lovet henne is når det skjer, og minner henne stadig på det.

Skrevet

Jeg ville også hoppet over potta hvis barnet aksepterer det. Kan være litt skummelt for noen, men det kan hjelpe å avlede med å leke litt, lese en historie eller annet mens man sitter der.

Skrevet

Jeg ville prøvd med dosete, men hos oss ble det potte etterhvert, da doen ble for skummel.

Kan være lurt med en høy krakk, slik at beina ikke henger i løse lufta. Kan nok være lettere å få de til å akseptere doen da.

Skrevet

Vi bruker begge deler.

Har du et gull som sitter litt lenge for "nr.2" så er det greit med potte.

Det spørs jo også hvor stort barnet er. Vi begynte så vidt før året og da ble doen stor. Er ungen nærmere 3 og er normalstørrelse, så kan jo doen være grei....

Vår foretrekker potta, men bruker like gjerne dosetet.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Vesla er bare 16 mnd, så tenkte at vi snart skulle begynne med litt trening. Forventer ikke at hun gjør noe når hun sitter der enda;)

Da tror jeg vi begynner med doen, hun er nemlig veldig fasinert av den. Hvis jeg sitter på do, så skal absolutt hun også. Så nå skal hun alltid oppå doen når vi er på badet, men jeg har ikke noe sete enda så sitter der med lokket nede. Da er det bare å ta en handletur for mor, så får vi ha potte som back-up i tilfelle doen blir for skummel!

Skrevet

det kan være greit å ha begge deler - dersom hun er litt motvillig til å gå på do en dag - så er det bare å si at "nå må jeg tisse, skal vi gå på do" så sitter hun på potta og du på doen og gjør det som skal gjøres samtidig!

Skrevet

Her har både potte og doset vært en naturlig del av pottetreningen. Men vi har ikke unnagjort pottetreningen på to uker. Yngstemann har siden ho var 17 måneder bæsjet på potte/do. Hennes do er potten nede og setet på doen oppe. I begynnelsen var hun redd doet, men etter å ha brukt potten neon måneder ble det greit med setet også. Nå brukes begge deler og vi regner med bleieslutt til sommeren. Da vil ho være to år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...