Gå til innhold

Når er man ung mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mine øyne er man en ung mor hvis man får barn i 16-20 års alderen. Selv er jeg 24 og mamma til en nyyydelig liten gutt. Men blir hele tiden fortalt er jeg en "sånn ung mor" og da så klart med et negativt tonefall.

En dame kom bort til meg å skulle fortelle meg hvordan jeg skulle amme gutten min på et ammerom hun mente jeg holdt han feil. Knøttet storkoser seg når han får pupp han så jeg telte saaakte til 10 og smilte. En annen kom bort til meg da minsten begynte å gråte da jeg skiftet bleie på et senter. "han måtte jo ha vondt i magen og det måtte jo bare jeg se" .Hadde mest lyst til å slå dama rett ned.

Har også vært ute å trillet hvor jeg har fått litt problemer med vognen. En mann gikk forbi meg og sa bare" sånn er det når unger får unger."

Nå skal det sies at jeg ser litt yngre ut enn det jeg er.

Men er det så jævla fordomsfult å være ung mor?

Jeg syns jo så klart man bør gå ferdig skole, hatt somboer en liten stund så man er trygge på hverandre, reise litt og oppleve ting bl.a russetiden ;) før man blir mor.Da har man litt mer kjøtt på bena. Men en på 18 kan være like flink og fornuftig som en på 35. Må si jeg syns synd på dere som faktisk er unge mødre og får disse komentarene...

Be strong og bevis alle der ute at unge mødre også er gode mødre..

Peace out

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått en del kommentarer og blikk opp gjennom årene. Var 19 da jeg ble gravid. Og nå har jeg en datter som begynner på skolen til høsten :)

Nå blir jeg ikke sett på som så veldig ung lenger(er 25), når jeg sier jeg er mor, men når jeg sier alder på barnet mitt så reagerer en del. Men nå i det siste har jeg egentlig bare fått positive tilbakemeldinger av både venner, familie og andre(som egentlig var veldig negative i begynnelsen). Men det er sikkert fordi nå har det snart gått 6 år og de ser at jeg klarer meg helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...