Gå til innhold

Dere som fortsatt ammer mye- tar dere influensavaksinen?


Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Fullammer lilleloppa på 4 mnd, og lurer litt på hvordan det er dette med amming og den nye vaksinen, tenker på overføring av antistoffer osv? Er det anbefalt at vi tar den, eller hva gjør dere andre? Tok den jo i fjor høst (2009), så tror jeg dropper det i år, men ikke heeelt sikker heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du i noen form for risikogruppe? "Vanlige" folk trenger vel ikke ta en vaksine for sessonginfluensa?... Forskjellen i år fremfor tidligere (med unntak av pandemien i fjor da) er vel at gravide nå annbefales å ta vaksinen fordi de nå har sett fra erfaringer i andre land at det er trygt for de å ta den og fordi de anses å være i en risikogruppe?

 

...eller har jeg missforstått det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nei, du har sikkert helt rett blomstre, jeg synes bare at FHI har vært ganske så vage i sine anbefalinger denne gangen... Men tror jeg står over altså, for det er sikkert litt overdrevent det hele, akkurat som i fjor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det sånn at årets sessonginfluensa også inneholder fjorårets svineflu?... Vi fikk nemlig ikke vaksinert vesla for den, for hun var jo midt i operasjoner akkurat da og fikk ikke ta den. Hm, jeg burde visst undersøke litt ang dette ja (lovlig sent kanskje...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den inneholder en svineinfluensavaksine også, i tillegg til "vanlig" influensa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også lurt på. Om jeg burde ta vaksinen i håp om å gi baby antistoffer. Jeg tok ikke svineinfluensavaksinen i fjor heller, så det styrker vel egentlig argumentasjonen. Men...så er jeg så usikker...leser om sjeldne bivirkninger...drøyer...nøler... - og så plutselig synes jeg nesten det er for sent! Håper inderlig at vi slipper unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥

Jeg tok ikke vaksinen i fjor, og kommer heller ikke til å gjøre det i år. Ammingen bare styrker argumentet for at jeg ikke skal gjøre det. FHI kan anbefale hva de vil for min del, jeg har dessverre mistet mye av tilliten til dem.

Holder meg frisk med urter og gode doser vitaminer, probiotika og omega3 :)

 

Men dette er mine personlige meninger og erfaringer da, håper dere finner ut hva som er rett for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok dere den ikke når dere var gravide da? For i så fall er jo antistoffene allerede overført til baby.

Jeg er veldig i tvil om jeg skal vaksinere 2åringen, men tipper jeg gjør det siden vi skal til Asia. De har jo større sjanse for å utvikle luftveissykdommer i slike strøk enn det vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Kjempe gammel tråd, men må kommentere likevel for jeg blir så irritert. Nå et dey faktisk ikke bare dere selv dere vaksinerer dere for! Men for de i samfunnet vårt som av ulike grunner har dårlig immunforsvar. Foreksempel besteforeldrene dine, eller den kreftsyke damen på butikken. Det er for å beskytte hverandre! 

Vaksinemotstandere burde blitt straffet for å sette nasjonen og menneskeliv i fare!

Anonymkode: 79936...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...