Gå til innhold

36 år, svært overvektig, lavt stoffskifte og gravid.. åssen skal dette gå??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

oi oi..

Håper jeg får ei/en velskapt en..

Håper jeg kan ha en normal fødsel...

Håper jeg kan amme...

Håper jeg kan klare å ikke legge på meg i svangerskapet..

Håper jeg kan bli i bedre form..

Håper jeg kan jobbe mesteparten av svangerskapet..

Håper vi holder oss friske..

Håper ikke jeg i meg selv er et dårlig utgangspunkt for disse håpene...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det som deg. Jeg har ikke problemer med stoffskiftet da.

Håper alt går bra for oss begge.

Jeg har fått fødeplass på riksen (Rikshospitalet) denne gangen og det er bra for de har et spesielt opplegg for overvektige gravide. Kanskje de har det der du bor også?

Jeg gikk opp veldig mye da jeg var gravid med sønnen min og vil ikke gjenta det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 26, men ellers er vi like tror jeg. Jeg fikk et problemfritt svangerskap med begge mine, førstemann er frisk og rask (venter på tulla i magen enda), men også der ser alt bra ut. Ammingen gikk kjempefint, la ikke på meg spesielt mye (gikk faktisk litt ned denne gangen). Jeg er sikker på at det går fint for deg også (regner med du tar medisin?) Fødselen var av drømmeslaget. Dette går så fint så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset! det skal jeg jammen meg undersøke.. Hvor langt er du på vei? jeg er jo veldig tidlig.. har ikke vært til førstegangskontroll en enda.. men de har klart å måle stoffskiftet og blitt stressa av det da.. :-)

Tror nemlig ikke legen min er den beste når det gjelder svangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tar medisin.. men den må jo justeres ca hver 4 uke.. (erfaring fra førstemann..) det var da jeg la på meg så sinnsykt og jeg har ikke gått ned siden det svangerskapet, det er 8 år siden!!!

så nå gleder jeg meg veldig, fordi jeg skal få lov til å oppleve og bli mor igjen!! Men er jo bekymret også.... Hodet skal tenke at dette skal gå bra!!!

Takk for feedback!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke vært på 1. kontroll enda...har den i morgen..:-)

Sikker såpass tidlig siden jeg har mistet to ganger tidligere.

Eller kanskje pga vi må få igang kostholdsveiledningen??

Det får jeg vel vite i morgen..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til imorgen!!!!

Jeg fikk brev i posten i dag. skal på fødepoliklinikken på mandag allerede! Bli spennende å høre hva de gjør der nå og hva som blir av kontroller der fremover. :-) Førstegangskontroll hos lege har jeg ikke før 9. feb. :-)

 

Lykke lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også føde på Rikshospitalet. Er det flere måter å søke på så tidlig i svangerskapet? synes det er vanskelig, har sendt mail men ikke fått svar. Redd for ikke å få plass. Jeg er 24 år og har også lavt stoffskifte men er normalisert med medisiner så da får man håpe det går bra. Men det er jo en stor bekymring.. Må bare håpe på det beste og ta blodprøver hver måned så går det sikkert bra.

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykehuset til kontroll i dag. Jeg er sterkt undermedisinert... ble litt bekymret, men får vel satse alt på at ting står bra til! spiren sitter hvertfall godt! ;-D

Ikke rart jeg har vært nedfor... Når jeg nå øker dosen betraktelig satser jeg på skikkelig bedring, ikke bare fysisk, men også psykisk.. :-)

 

Lykke til med innsøking til Riksen! Jeg holder en knapp for god oppfølging her i Fredrikstad!! ;-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror stoffskiftet dit vil øke nå som du er gravid. Kjenner ei som harhatt same problem og hungikk ned i vekt når hun var gravid, fordi hun fikk økt stoffskifte. Kroppen gjør vel det fordi et normalt stoffskifte gir babyen fortere et den trenger eller noe! Lykke il hvertfall. viktigste er jo omdu spiser sundt uanett om du går opp eller ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke helt slik det fungerer dessverre.. Stoffskiftet har sunket kraftig etter at jeg ble gravid.. så hos meg er det hvertfall motsatt.

Den timen jeg hadde til kontroll gikk kun ut på samtale med lege. Han var ekspert på endokrinologi... hormonforstyrrelser. :-) han virket hvertfall veldig flink. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...