Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har mistet en slektning, noe som vi alle var forberedt på. Men jeg har ikke rukket å si farvel og det gjorde meg ganske så lei meg. Jeg har akkurat vært sykemeldt , også skjedde dette. Jeg ringte å sa jeg ikke kom på jobb de to dagene, og da får jeg bare tilbake: om de har nok folk til å jobbe, jeg har jo akkurat vært syk så skjer dette, og dem trodde ikke på meg selvom jeg gråt i telefonen. Jeg kjenner respekten for dem bare synker til de grader og blir bare mer og mer skuffet over hva slags personer dette er.. Jeg har nå også begynt å få plager i korsryggen og lårene, når jeg gjør for mye ting over lengre tid, så jeg skal ha en 50% sykemelding. Men det er vel også uforståelig for dem.. litt sytete men må bare få det ut..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Så dårlig gjort å si noe sånt. Selv har jeg jobbet i helsevesenet i mange år. En jobb som kreves at det leies inn personal når noen blir syk. Vet at det kan være stressendes å leie inn folk, men det er da saktens ikke den syke sitt problem! Sykdom skal respekteres, og de som er igjen har bare med å gjøre jobben sin, nemlig få tak i folk. Det er faktisk en del av jobben til mange i helsevesenet - å ringe etter vikarer. Hvis det stadig er vanskelig å få tak i folk, må lederen gjøre jobben sin, nemlig å søke etter flere vikarer!! Blir bare så irritert. Holdninger omkring sykefravær er blitt helt forkastelig. Før i tiden vernet kollegaer om hverandre og sykefravær var en privatsak. Innleie og bekymringer omkring det økonomiske var lederens ansvar. Neste gang du ringer for å varsle om sykdom, ikke oppgi grunn! Du er ikke pliktig til det. Si at du er syk og ikke kommer. Basta! God bedring, og kondolerer med dødsfall i slekta, ikke noe kjekt.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Viser du forståelse for dine kollegaer eller tenker du bare på deg selv?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Hvis du kommer rett fra sykemeldig så må du vel jobbe to uker for at du skal ha rett på bruk av egenmelding. Så her må du derfor enten få forlenget sykemelding eller komme på jobb. Din arbeidsplass kan jo heller ikke for dette og siden ditt fravær ikke er gyldig så er det vel også vanskelig for dem og finne en vikar??? I verfall siden du bare plutselig ringer en morgen..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Man har ikke krav på å være borte fra jobb i to dager pga av en død slektning. Nærmeste familie i en dag,ja.. Men du høres ut som en som er mye borte fra jobb. Skjønner at sjefen din blir frustrert.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Det kommer jo også ann på hvilken slekning dette er, er det et søskenbarn eller en grandonkel så gir det deg ikke rett til permisjon fra jobben. Det er kunn nærmeste slekt som gir dette. Kanskje du bør tenke på din arbeidsgiver også??? Ikke så lett for dem heller og bare finne en vikar når du forlanger fri for for noe du ikke krav på..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Skjønner ikke hvorfor arbeidsgiver er så fæl her.. Så lenge du ikke gir noen gyldig grunn til fravær så skjønner jeg godt at arbeidsgiver vil ha deg på jobb.. Det er bare nærmeset famillie som gir grunn til "velferdspermisjon"
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Hvem er denne slektningen da? Hvis du har det skikkelig fælt kan vel legen skrive ut sykemelding for noen dager?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå