husmus &2 Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Noen som har vært der med små barn og har noen erfaringer å dele??
3småtroll♥ Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Vi hadde med datteren vår da hun var 4 mnd. Ikke noe problem, men nå var vi hos foreldrene mine da og de bodde jo fint til i Manilla. Men vi var også på en øy i "huttiheita" der vi måtte kjøre bittelite fly, humpete vei med gammel bil, og en båttur og det gikk også fint;) Nå er det jo litt anderledes med større barn enn en baby da, også kommer det jo an på hvor på Filipinene dere skal? Har også reist med jentene da de var 1 og 2 år til Singapore og rundt om kring og det gikk også helt fint! Bleier og alt annet er lett å få tak i de større byene hvertfall. Ha en flaske med håndsprit lett tilgjengelig så går nok turen bra:)
mammaLisa Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Hei! Vi var i Filippinene i 2007 med jenta vår på da 14 mnd! Var en uke i Manila og øya Boracay. Bodde ikke fancy og flott, men på 4stjernes hotel:) Det er jo et land med ubeskrivelig fattigdom, men jeg kan ikke vente til vi skal tilbake!! Filippinerne ELSKER barn og det var et hærlig land å reise med barn i:) Men hvis man er i overkant hysterisk for sikkerhetsikring i bl.a bil eller båt, bør man ta stoler, reise-belter ol med til de minste:) Vet ikke hvor gamle barna dine er, men jeg som da var førstegangs syntes de var litt skummelt når lille fikk feber og ble pjusk. Fikk i tillegg masse utslett (som i ettertid viste seg å være varme-eksem), som jeg ikke hadde sett før. I tillegg var det mye maur som snek seg inn overalt (til og med i stikkontaktene). Lille kunne ikke spise kjeks el smule med noe på rommet, for da invaderte de! Men hvis du har flere/gamlere barn vil jeg anbefale filippinene!! HÆRLIG HÆRLIG HÆRLIG!!!
husmus &2 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2011 Hm, hotell hørtes bra ut Var det malaria der dere var? Jeg er nemlig sykelig opptatt av malaria om dagen.. Vi skal dessverre bo i bungalows på stranden, så sånn sett regner jeg med at det kommer til å være masse bugs. Det er greit. Jeg er mer stressa for malaria, men nå har jeg skjønt (tror jeg), at hvis det er malaria der så er det greit å gå på malariamedisin selv når de er så små. 2.5 og 1 år. Det er interessant det du sier om varmeksem. Hva gjorde du med det der og da? Forsvant det bare? Vi er vant til å være i Malaysia, så mat på rommet vet vi er fyfy. Jeg er nok i overkant hysterisk, men ser ikke helt for meg å drasse med bilsete til toåringen, det er jo helt enormt, så jeg lurer litt på hva vi skal gjøre der. Jeg tipper vi skal noen timer i bil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå