Gå til innhold

Hvor mange har hatt influensa i graviditeten? (samme som 3.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valgt i samråd med legen min å ikke vaksinere meg mot influensa i år (tok sv.influensavaksinen i fjor). JEg har vært veldig usikker på valget mitt hele tiden.

Nå har selvfølgelig 3 av 4 unger i huset fått influensalignende| virus. Det gjør meg selvfølgelig enda mer bekymret for om valget mitt var riktig. Jeg er 33 uker snart, og vil helst ikke bli veldig dårlig i hvert fall.

Hvor mange her inne kan berolige meg med at de ikke ble veldig dårlige av influensaen??

Står fortsatt nesten på farten til å stikke ned til legen å vaksinere meg, men liker ikke å ta sjanser i forhold til babyen i magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde SKIKKELIG influensa da jeg var 22 uker på vei, ble ikke kvitt den. Tok nesten en måned før jeg var frisk igjen.. Har ikke hatt noe problemer i etterkant pga dette, og har vært frisk som en fisk hele svangerskapet om du ser bort ifra dette. Har ikke tatt noe vaksine verken i fjor eller i år, og har ikke tenkt til å ta den heller :P Er nå 37 uker på vei :)

Så jeg for min del tror det er mest hysteri rundt denne influensaen. Om du får flere symptomer på samme tid på influensa, vær heller flink og bestill deg en legetime og få det sjekket :)

Skrevet

legen min mener også at det er altfor mye hysteri og panikk rundt om! som alle andre som ikke er gravide og, så er sjansen for å bli skikkelig skikkelig dårlig liten! Legen min har rådet meg til å ikke ta vaksinen siden jeg ellers er frisk og rask, dersom jeg merker symptomer på influensa eller noe kan jeg bare komme til han og få tamiflu slik at influensaen blir hindret eller mindre symptomer:)

Ta det med ro og pust så overlever du nok:) og spis c vitaminer og hvitløk! eer du ellers frisk person er ikke influensaen skadelig for deg eller fosteret:) verre med alt hysteriet og stresset for at noe kan gå galt osv.... tvi tvi :) legen min sa at ifjor var det ikke mange gravide som ble dårlige :)

Skrevet

Har influensa nå. Vært syk siden onsdag og har fortsatt feber, vond hals og hoste, men på bedringens vei. Hatt høy feber og vært ganske dårlig, men har gått fint. Får håpe du slipper unna!

Skrevet

Jeg hadde den, og var syk ihalvannen uke, sist jeg hadde den var for 9 år siden så det var bare på tide. Nå er jeg sikkert immun i 9 år til. Ble innlagt på sykehuset fordi jeg ikke fikk i meg noe i tillegg til ekstrem sv.kvalme =)

Skrevet

Jeg hadde vanlig influensa for to uker siden. Varte ei knapp uke og var skikkelig, skikkelig slapp og hadde feber. Sitter fortsatt litt i med grumsete hals og litt tett nese, men energien er heldigvis tilbake igjen:)

Skrevet

Jeg har ikke vært dårlig i år, men var skikkelig dårlig vinteren 2009, da jeg var gravid med førstemann. Var 12 uker på vei og i starten en smule bekymret for bebisen. Men jeg ble så dårlig at det glemte jeg etterhvert. Var syk i 8 dager, feber rundt 40 og sengeliggende. Men bebisen klarte seg fint.

Heldigvis var det i vinterferien, og mannen min var hjemme. Trengte en del pleie, for å si det sånn. Men ble ikke dårligere enn hva som er normalt med influensa, tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...