Gå til innhold

Det anbefales ny madrass til hvert barn, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...dersom man har vaskbar overmadrass oppå madrassen, trenger man det da? Man skal jo ha ny madrass ettersom gamle gulperester ++ kan skape en uheldig bakterieflora i senga til babyen...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har jeg lurt på også?? den har jo blitt vasket mange ganger, og den blir jo helt rein til nestemann?? tenkte å høre med jordmor når jeg kommer så langt :)

Skrevet

Dette har eg spurt ein spesialist om - som seier at dette er tøys.

Du kan bruke same madrass. Luft den og vask trekket :)

Skrevet

No bytta eg ikkje til noko ny madrass til nr 2. Eg kjøpte heller eit heildekkande tisselaken med strikk til madrassa i springelsenga. Men, har alltid brukt overmadrass i tillegg. Overmadrassa legger eg oppå tisselakenet så det ikkje blir klamt i i senga. Og så vanleg laken oppå der igjen. Det har fungert kjempefint her. Og no er nr 2 blitt 2 år.

Trur det er mykje verre med at babyen sover i same seng med foreldrene, enn om dei sover på ei brukt madrass.

Skrevet

Det hørtes ut som en fin løsning ja... Jeg er nok litt hysterisk på området og ønsker å gjøre alt rett, men samtidig så sover jo babyen mye i vår seng i starten. Litt dobbeltmoralsk kanskje :)

Kjøpte ny madrass til nr.2 vi da, men han har hele tiden brukt overmadrass oppå den, så madrassen under er nok ikke av de med mest bakterier (håper jeg)..:)

Skrevet

Ja, har lest de linkene før, men der står det ikke noe om en eventuell overmadrass...:) Men etter å ha lest den igjen konkluderer jeg med at vi fortsetter med samme madrassen, bare vasker trekket og lufter den skikkelig, samt at vi vasker overmadrassen i maskin. Madrassen er kun brukt av storebror og er hverken myk eller skitten.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor at regelen er ny madrass til ny baby, så vi gjør som anbefalt og bruker ikke mer tid på og tenke på det :)

Skrevet

Ja, er det jeg også har tenkt. Men så var det denne overmadrassen som er vaskbar som gjorde meg usikker. Og etter å ha lest på lub sine sider er jeg ganske så sikker på at jeg gjør det rette ved å fortsette med samme madrass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...