Gå til innhold

Er dette litt "stygt" gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har planer om å reise på syden snart, og da tenkte vi å ikke si noe til ungene. Ikke før vi kommer på flyplassen og de spør hva vi skal der..

Men er det litt "stygt" gjort? Føler litt at jeg tar i fra de den gleden det kan være å glede seg til en ting, hvis dere skjønner...

Men kjenner jeg de rett kommer de til å bli skikkelig utolmodige hvis vi sier det til de noen uker før... De eldste er 4 og 6 år!

Haha sikkert et teit spørsmål :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det til en mellomting da, fortell det en dag før dere reiser. :-)

"I morgen reiser vi til syden, finn frem bamsen, en bok....." etc...

Skrevet

Unger har godt av å gå å glede seg, og få være med på å telle ned dagene til en så kjekk tur vel?

Skjønner ikke hvorfor du ikke vil gi dem den gleden jeg da. Greit nok de blir utålmodige, men på en positiv måte da vel.

Husker ennå når jeg var liten og hadde sommerfugler i magen i flere dager i forveien :)

Skrevet

Du kjenner dine egne barn best og vet selv best hvordan de vil reagere, om de bli kjempeglad eller ikke.

Her hadde det ikke fungert å gjort det på den måten. Har et barn som trenger å forberedes på det som skal skje. I tillegg har vi de gangene vi har flydd pratet mye med barna på forhånd om hva de kan forvente seg, at det er kjedelig og vi må sitte stille, men at de kan ha med seg lydbøker og spill osv. Men det kommer jo selvsagt an på hvor reisevant barna dine er og om de takler å ta slike ting på strak arm

Skrevet

Halvparten av stasen er jo å glede seg i forkant da.

Jeg hadde fortalt det, men ikke så veldig lenge i forveien.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det sånn. Du tar, som du sier, fra dem det å glede seg til noe, fortelle det til venner og forberede seg. Hvis det eneste argumentet ditt for å gjøre det er å slippe forventningsfulle og utålmodige barn så skjønner jeg at vi er veldig ulike. Forventningsfulle unger som gleder seg så mye til noe at de ikke vet helt hvor de skal gjøre av seg er jo noe av det skjønneste som finnes!

Lag heller en kalender der dere kan krysse av dagene fram til avreise, slik at de kan se hvor lenge det er igjen, og gi dem bilder av stedet dere skal så de kan fryde seg litt over bassenger, strender og sol :-)

Skrevet

De er ikke reisevante i det hele tatt.. Vet ikke hvordan de tar det nei. kanskje de ikke takler det i det hele tatt? Og jeg tenkte også at det er jo litt av moroa å glede seg før turen. Og kjenne på sommerfuglene når det nærmer seg..:)

HI

Skrevet

Han eldste er en sånn som kan finne på å gå å mase og begynne å grine hvis det er noe han helst skal skje nå... Er vel defor jeg tenkte å gjøre det sånn. Men han har vel bare godt av å lære seg å vente;) Tror vi dropper den ideen, og forteller det heller når det ikke er så alt for lenge igjen! :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...