Gå til innhold

Hvordan ville dere tolket dette? (min mann ang prevensjon)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to døtre på hhv 3 år og 4 mnd.

Vi har hatt sex flere ganger etter fødsel, uten prevensjon, litt pga "spur of the moment" og litt fordi jeg ikke fikk mensen før etter 8 mnd sist gang, og tok sjansen på at den ikke kom grisetidlig nå heller.

Men når jeg da sjekker ut ulike prevensjonsmidler, og sier jeg vil ikke ha hormoner og spiral og sprøyter og whatnot, men kanskje sånn ladycomp hadde vært noe?

- "Ikke faen om vi bruker 5000,- på det der"

- Neivel.

Hva med sterilisering da, hvis vi ikke skal ha flere barn?

- "NEI!"

- Neivel.

- Men noe må vi jo bruke, må vi ikke?

- "Må vi? Kan vi ikke bare bruke ingenting?"

- Eh jo, men sånt blir det fort baby av..

- "...."

- Tolker jeg deg dithen at du vil ha en til??

- "..."

Og her bare unnlater han å svare, og snur seg tilbake til pcen med et litt lurt glimt i øyet. Og jeg kjenner det kribler litt i magen. For jeg har alltid sett for meg to barn, og avviste etter fødsel kategorisk at det ville komme en unge til den veien, men jeg kjenner meg ikke helt ferdig med svangerskap og baby, og kjenner det klør litt i livmora når han driver og setter griller i hodet på meg på det viset :P

Eller er det bare jeg som med vilje misforstår?

Hvordan ville dere tolket ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han IKKE ville ha en til i det hele tatt, hadde han sikkert sagt klart NEI til det spørsmålet! Så hadde tenkt som deg, at han vil ha en til ;)

Skrevet

Er ingen annen måte å få vite det på enn å spørre ham. :-)

Skrevet

Når ein oppegåande og opplyst mann føresler å ikkje bruke prevansjon, så vil han ha ein baby til :-)

Skrevet

Jeg tror han vil ha en til, jeg :)

Skrevet

Helt klart, han vil ha en til :)

Men jeg tror det er lurt å vente litt, siden minsten er så liten... 4 mnd, hvis du blir gravid nå blir det 13 mnd mellom dem..

Og en annen ting, 3 barn er utrolig mange flere enn 2, synes jeg. De myldrer og kryr. Isted fant jeg akvariet "pepret" med fiskemat, så da var det bare å tømme alt vannet. Og jeg har ikke hatt sjans til å følge med på hva de drev med, travelt opptatt med å kle på og ordne frokost m.m.

Men for all del, 3 barn er jo også en sann lykke da..

Skrevet

Der der høres ut som en mann som ønsker seg baby :o)

spør ham rett ut!

Skrevet

Var det ikke det hun gjorde? Og hun fikk et svar. Ganske klart, spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...