Gå til innhold

termin i sept Frankrike eller italia i juli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

får gratis tur til frankrike eller italia i midten eller slutten av juli.. svigemor blir 60... og jeg er usikker på om jeg skal være med... men så skal di jo bestille biletter nå... og jeg er jo bare 5 uker på vei... så hvis det skjer noe blir jeg hjemme når svigers, søstra til gubben, gubben og guttongen...

hva syntes dere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra!

Er det medisinske grunner til det så får du legeerklæring som er gyldig mtp avbestilling

Det kan bli litt varmt da, men selv har jeg overlevd norsk hetesommer på det varmeste m termin i august uten problemer. Helt sammenlignbart med Italia i juli.

Regner med at dere skal til kysten? med mulighet for bading :)

:)

Skrevet

takk... :)) aner ikke hvor vi skal dra henn... men er bare veldig fornøys egentlig.. har kun vert i skandinavia og finnland og estland... så dette blir suupert:))

d jeg oxo tenker på er varmen... med første blei jeg for varm på sommern... og det var i bodø ... 27grader og vinnstille... trodde jeg skulle dø... :P

men hvor varmt kan det egentlig bli...?

Skrevet

Jeg hadde reist så fremst helsen og svangerskapet er bra. Imildertid har de ulike flyselskapene ulike regler for hvor sent man kan fly opp mot termin, så det kan lønne seg å sjekke dette.

Skrevet

Hvor varmt?

heheh 35 grader i skyggen er ingen sjeldenhet, bor i sør Tyskland og vi hadde over 30 grader si kyggen i juli i fjor og i mange dager.

Men det går faktisk greit (men ejg er ikke gravid da..) man holder seg innendørs midt på dagen og nyter kvelden og varmen

Skrevet

Jeg hadde sjekket med flyselskapet ang regler for å reise så seint i svangerskapet, mange som har restriksjoner på dette og du kan og trenge en legeærklering.

Personlig så hadde jeg holdt meg unna varme steder som veldig gravid, har vært i Italia i begynnelsen av juli når jeg var ca 14 uker på vei. Var utrolig svimmel pga varmen og måtte drikke vann hele tiden.

Fordelen med å være i Norge er at det sjeldent blir så veldig varmt! Jeg drar ikke til "syden" før etter at jeg har født!

Skrevet

En annen ting, slutten av juli/august kan være veldig varmt i Italia. Best å unngå den varme steiken midt på dagen.

Skrevet

Sjekk med flyselskap/reisebyrå hvilke regler som gjelder for det aktuelle selskapet mtp gravide. Dette varierer veldig!

Hvis du har problemer med varme, vil jeg ikke anbefale å dra. Juli og august i Italia/sydfrankrike kan lett bli godt over 30 grader og opp mot 40 hvis du er uheldig. Vi var på bryllupsreise i italia for noen år siden, midten av juli, og da var det 40 gr i Firenze. Ikke behagelig, selv om jeg da ikke var gravid!!

Jeg har en venninne som var på ferie i Italia rundt uke 30, og som fødte der nede. Det gikk bra, men hun måtte være igjen på sykehuset i mange uker sammen med babyen mens mannen dro hjem for å jobbe. Ikke så stas..Men slikt skjer jo sjelden da..

Snakk med jordmor/lege er mitt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...