Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Har plotta etter beste evne, og mannen min skulle ha betalt 5000,- i bidrag. Da sulle vi blitt temmelig bankerott. Jeg er gald eksen hans faktisk innser hvilke konsekvenser det skulle ha for oss, om hun krevde bidrag igjennom nav. Vi ville ikke lenger ha råd til å bo her vi bor, Ikke ville vi hatt råd til å ha stort nok hus til å gjennomføre skikkelig samvær, så det hadde det blitt enda mindre av. Glad hun ser verdien av at faren ikke bor alt for langt unna, og at ingen trenger å sove på stua, samt at vi også ha råd nok til å ha 7 seter/to biler, Vi har operert med ulike ordninger.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Mannen din skal være glad det ikke er meg han har barn med. Jeg hadde krevd de 5000. Fordi han har råd til det.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Om du da hadde vært eksen hans, så hadde faren til barna dine blitt singel, han hadde måttet finne seg en hybel lokalt uten plass til særlig med samvær, eller han hadde måtte flytte langt unna. Da hadde barna dine sett mindre av han. Jeg gjør det mulig for han å bo nære barna sine, jeg gjør det mulig for han å ha stort nok hus og stor nok bil til å ha med barna sine. Men jeg hadde ikke giddet å være med å gjøre dette mulig for han om han hadde betalt enda mer i bidrag enn hva han nå gjør. Han hadde ikke greid så store boutgifter alene på sin inntekt. Bidraget blir regnet ut etter en normal boutgift som er langt lavere, enn hva det er mulig å få til her hvor vi bor.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Ser ikke svarene, kan noen prøve å kopier dem inn i en ny tråd, eller i denne tråden på nytt?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 DiB imponerer jo stadig med å ikke klare å poste innlegg!! Her er hva jeg skrev for en time siden iallefall: Bidragsevnen øker når bidragspliktige deler bolig med ny partner. (Dersom bidragsmottager skulle få ny samboer/ektefelle, så vil det ikke bli endringer i bidraget. Bidragsmottagers partner er nemlig ikke forsørgninsansvarlig for bidragsmottagers særkullsbarn...) Men har du sett på detaljert utregning? Der står det også hva bidagsmottager har i _bidragsevne_. Bidraget skal ikke overstige den summen. Men det er klart, det koster å ha barn, både for den ene og den andre. Nok plass i hus/leilighet, gjerne en bil med mer enn nok plass, reiseutgifter for de som har det, osv
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Han må jo ha temmelig mye penger og hun lite for at det skal bli 5000 i bidrag. Hvis han i tilegg har mye samvær ligger han nær 1 mill og hun under 200000. Hvis du i tilegg jobber så sitter dere bra i det. Hater stemødre som blander seg inn i biomor og biofar sin ordning. Glad jeg slipper en stemor som deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå