Tøysetipp Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Min far- og mor side kommer absolutt ikke overens. Ting har tilpasset seg etter begravelsen til min mor. Hvor talen til min mors bror føltes som et angrep mot min far og hans familie. De har reagert sterkt på dette i etterkant. Så er dilemmaet vårt bryllup, hvor jeg føler at jeg ikke kan tilfredsstille noen av partene. Og jeg ønsker på ingen måte å være mekler, eller oppleve ubehagligheter under bryllupet. Min far sa at det var best at vi bare reiste bort med våre nærmeste, og giftet oss. Men, min forlovede har alltid ønsket seg et stort bryllup med alle de vi er glad i, som får ta del i vårt kjærlighetsbryllup. Alt er bestillt og ligger tilrette for et bryllup som vi begge ønsker. Men, samtidig kommer jeg ikke bort fra familiekonflikten. Skal jeg be pappa sin familie? Og eksludere mamma sin? Skal jeg invitere alle sammen? Men, slite meg ut med tanken på at det blir konfrontasjoner? Jeg er så rådvill :-/ Og føler at det tar bort så mye positiv energi..
Tøysetipp Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 17. januar 2011 PS. Pappa mener det vil gå bra så lenge de ikke trenger å konveresere sammen. Men, hvor naturlig er det i et bryllup? Avstanden og konflikten vil jo bare ligge å ulme i bakgrunnen.
SameSara Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Inviter alle sammen og så får det bli opp til den enkelte om de vil komme eller ikke. Og svarer de ja på invitasjonen så gir du beskjed om at når de takket ja til å komme så har de også forpliktet seg til å oppføre seg sivilisert på din og din kjæres store dag.
rødt&blått Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Si det til dem eller skriv det som et vedlegg til invitasjonen at om de ønsker å komme, så er det for å feire deres kjærlighet og at alt annet må vike denne dagen! Skriv at dere ønsker å feire med de dere er glade i -nettopp slik du selv skrev her. Slik kan jo bryllupet bli en fin ting som skaper gode minner på samme plattform for alle? Det hadde jo vært fint om de kunne ha ordnet opp før bryllupet, men om det ikke skjer så burde de som ikke klarer å ha dere som fokus denne dagen bare holde seg hjemme.. Det er ikke dere som skal ordne opp ihvertfall.
Tøysetipp Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2011 Skulle ønske at det var tilfellet. Men, mamma sin familie brukte hatet mot pappa og hans familie som en ventil i begravelsen til mamma. Har fått høre i ettertid hvor dypt det stikker for noen. At jeg ikke har noe tro på at et bryllup vil kunne få dem til å forenes. Det betyr at jeg må skille mine to familier under bryllupet.
___ Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Sikkert et "sært" forslag, men hva med å invitere den ene delen av fammilien til mottagelse før selve vielsen. De drar hjem etter sermonien. Den andre delen av fammilien kommer til sermonien og er invitert til middag etterpå. Forhåpentligvis lager de ikke problemer den korte tiden de da må være i samme rom.
rødt&blått Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 Hmm, om de tillater seg å bruke en begravelse til slikt, så ville jeg nok ha latt være å invitere dem ja... Det forstår de nok også, selv om du må regne med at de vil bruke dette som enda et argument til å kunne tilegne dere flere negative sider.. Trist at det skal være slik, men la det ikke skremme deg bort ifra det å holde akkurat det bryllupet du ønsker!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 jeg ville nok invitert pappaen din sin side, det er jo de som fremstår som mest sivilisert.... dumt å ta sjangsen også blir det bråk på den store dagen
Gjest amandine Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Jeg synes forslaget med vedlegg til invitasjonen var godt! Si at de er hjertelig velkomne hvis de kan respektere at det er din dag, hvis ikke må de holde seg hjemme. Ellers synes jeg at de som har startet konflikten, din mors side, må vike. Spesielt hvis du har et nært forhold til din far vil han naturlig stå fremst i køen? Ikke vet jeg, for vi giftet oss uten gjester, men skal du ha et realt og ordenlig bryllup så skal vel din far gi deg vekk? he he he
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Vi hadde samma problem med mannen sine foreldre. De går IKKE overens og krangler. Vi ga de beskjed om at dette er VÅR dag og den skal ingen ødelegge. Sa klart i fra om at den som begynner å krangle blir sendt hjem. De pratet ikke sammen i det hele tatt og holdt seg unna hverandre. Sagt det samme når de har vært bedt til dåp osv også. Enten så oppfører de seg eller så kan de bare drite i å komme. Teit å måtte si sånt til voksne folk men det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå