Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 ang. å drikke vin på natta. kan man ikke ha barn når man ikke har lappen? eller hva med meg, som tar medisiner der jeg ikke kan kjøre ila. de åtte første timene etter jeg har tatt dem?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Har som regel andre å spørre. Er det kritisk kan man få ambulanse.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 I Norge har vi en fin fin ting som kalles drosje, vet ikke om du har hørt om det?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Er det skikkelig ille så finnes det sånne fine biler med saftblandere på taket.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Problemer med å opptatte eller? Jeg spør de som mener at man ikke kan drikke vin, i tilfelle barna må på legevakten. hi
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Tja, med slike medisiner burde du vel strengt tatt ikke drikke vin eller?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 Ta deg en tablett mot sinne du! Du høres utrolig sint og kverulerende ut.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 Jeg tar da drosje. Tar medisiner med rød trekant, og da om kvelden. Så da kan jeg ikke kjøre, vin eller ei. Alene med barna er jeg også
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 For å si det sånn, hvis du ikke tåler et par-3 glass vin en kveld uten å bli sørpe dritings så burde du kanskje ikke drikke? Dessuten, blir barnet ditt sykt, så tror jeg du blir edru ganske raskt....
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 Sint og kverulerende? Jeg sier bare i fra om at dere ikke forstår hovedinnlegget. Det skulle kanskje stått "hva skjer om barnet må til legevakta" i stedet.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 Nei selvfølgelig kan du ikke har barn hvis du ikke har lappen... gjelder vel forsåvidt også om du HAR lappen, men ingen bil... Helt klart grov omsorgssvikt.. Det er vel virkelig ingen som skaffer seg barn FØR de har bil (helst to - kan jo hende den ene er tom for bensin, evt på service, eller kanskje i bruk av noen andre) ?? ...... Ser ikke problemet, hadde tatt drosje. Har ingen problemer med å ta meg et par glass selv om småen er hjemme, men det blir såklart ikke noe "fyll" !
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #13 Skrevet 17. januar 2011 Om jeg har srukket 3 galss vin og barnet mitt er alvorlig syk så kjører jeg til legevakta!!! Mister heller lappen enn barnet mitt!!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #14 Skrevet 17. januar 2011 Ja det hadde sikkert jeg også gjort.. kjørt selv...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #15 Skrevet 17. januar 2011 Vist det var tilfellet at det ikke var ansvarlig at en kjører selv, være seg en har drukket, tatt medisiner eller ikke har lappen hadde en vell tatt en drosje. Vist en er alene med flere barn, får en ta barn med. Må en virkelig på legevakta er vell barnet det viktigste?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #16 Skrevet 17. januar 2011 Man kan ha barn om man ikke har lappen, men det er ofte flere mil eller mer til legevakten om natta. Så det blir dyrt å ta drosje hvis man skal gjøre det flere ganger. Er vel noe med at drosjen skal vente utenfor, eller at man må ringe etter en ny drosje for å komme seg hjem igjen? De fleste reiser ikke ofte til legevakten om natta, men hvis man har et alvorlig sykt og kronisk sykt barn er det nok bedre å ha egen bil i lengden.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #17 Skrevet 17. januar 2011 hun sikter vel til det at flere her inne mener at man ikke kan ta seg et glass vin om kvelden, TILFELLE barna/-et skulle bli syk - for du må jo være kjørbar til enhver tid når du har barn. Slik jeg leser det hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #18 Skrevet 18. januar 2011 Hahaha,ler så jeg dør.Var det virkelig så vanskelig å forstå innlegget til HI? Jeg tar meg gjern et par glass vin når ungene er lagt,ser ikke noe problem.Ikke drikker jeg meg full.Har ikke lappen så om det hadde vært krise og mannen ikke var hjemme hadde jeg vært nødt til å ta taxi uansett.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #19 Skrevet 18. januar 2011 Må bare kommentere ei over, det er ikke forbudt å kjøre om en har tatt medisiner med rød trekant, men det kommer ann på hvordan du reagerer på de. Har en fetter som sliter med sterke smerter han tar pinex forte, har aldri vært noe problem. Politiet har sett hvordan han sliter uten medisiner og ba han ta de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå