Gå til innhold

Kan jeg ta meg en skitur etter at ungene har sovnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med ungene denne uka. De er 4 og 6, greie jenter som sover godt om natten. Jeg skulle gjerne fått trent litt et par kvelder. På jordet rett utenfor huset har jeg fine skiløyper hvor jeg kan få til skikkelig intervalltrening på ski. Jeg ser huset hele tiden og vil se om en av dem tenner lyset på rommet. En runde tar 4 minutter, altså 4 minutter mellom hver gang jeg er på gårdsplassen.. Sån sett blir det ikke så ulikt å sitte ute i hagen om sommeren selv om avstanden blir litt større. Oppvarming og "nedgåing" kan jeg gjøre inne, men selve hoveddelen av treningen er vanskelig å få full efekt av hvis jeg ikke kommer meg ut. Hva mener dere? Er det ufosvarlig å trene 30-40 minutter ute mens ungene sover alene hjemme?

Jeg kan gjerne fortelle dem hvor jeg er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei herregud man kan da ikke bli helt hysterisk heller og det er jo ikke snakk om en baby heller som er alene. Dessuten er du jo like i nærheten, kunne skjønt det om du dro på treningsenter for og trene etter at barna var lagt seg.

Skrevet

Nei, det kan du selvsagt ikke. Det er fullstendig uforsvarlig! Et hus kan i verste fall bli overtent på 4 minutter!

Skrevet

Hvor gamle bør ungene være før man kan gjøre noe sånt?

Skrevet

Med fare for å bli angrepet av hele dib, sier jeg bare, kos deg:)

Skrevet

Hadde jeg glatt gjort!

Disse barna- du vet vel om de pleier å våkne eller ikke? 4 og 6 år....

Bare å si til de at mamma er på utsiden om det er noe:)

Regner ikke med at du tenner masse stearinslys i stuen før du går ut;)

Skrevet

Ja, det kan du! Kos deg du. Ikke hør på hysterien, den har vi nok av her inne. :)

Skrevet

Ja, det hadde jeg glatt gjort. Ikke verre enn å sitte på verandaen, klippe gress eller måke snø etter dem har lagt seg.

Skrevet

Takk, i den grad intervalltrening er "kos" tenker jeg at jeg tar en tur i morgen kveld etter å ha fortalt ungene hvor jeg er og at det bare er å skru på lyset så kommer jeg inn.

Er faktisk litt overasket over at de fleste synes det er OK. Jeg var redd jeg var helt på bærtur når jeg vurderte det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...