Gå til innhold

Keisersnitt eller vaginal fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to jenter født i 04 og 06. Disse er begge kommet til verden vha keisersnitt. Med førstemann var det akutt med indikasjon truende asfyksi ( = at barnet ikke får nok oksygen og kan bli hjerneskadet eller dø) Nr. 2 ville fagpersonell at jeg skulle føde vaginalt, men det tok jeg ikke sjansen på d. Derfor ble det planlagt keisersnitt.

Hvis jeg skal føde en 3. gang hva type fødsel blir det da??? Må jeg ta keisersnitt siden jeg allerede har to? Hvor mange svangerskap/ fødsler kan man ha med keisersnitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at det er forskjellig praksis fra sykehus til sykehus, men jeg mener på at siden du allerede har hatt to keisersnitt, blir det keisersnitt med nr 3 også. Dette fordi det er en fare for at livmora kan revne eller noe slikt, under en vaginal fødsel.. MEN, jeg skal ikke si noe for sikkert :) Hør med jordmor du :)

Skrevet

Jeg hadde hastekeisersnitt med min første og fikk beskjed om at hvis det ender i keisersnitt også denne gangen(andre graviditet), får man ikke føde vaginalt tredje gang. Det har visst med at bukveggen kan ha problemer med å tåle presset.

Skrevet

Da fikk jeg bekreftet mine mistanker! Men, men, ikke noe nederlag det:-) Takk for svar, begge to:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...