Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Lurer på om jeg trenger det, men er så redd for slikt!!
Tante Blås Squaw Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 "Lykkepille" er det teiteste ordet jeg vet om. Antidepressiva og antipsykotika, derimot! ) Du kan lese om sånt her; http://www.lommelegen.no/320715/medisiner-mot-depresjon http://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/legemidler/antipsykotika-23431.html Snakk med fastlegen, forklar hvordan du føler deg. Han/hun vil kunne gi deg råd og hjelp, og avgjøre hvorvidt det er bra for deg å starte på medikamenter. Det kan også være lurt å be om en "helsjekk" ved blodprøver - det er mange ting som kan føles som en mild depresjon, men som ikke er det (jernmangel, B12-mangel etc). Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Ja er vel egentlig enig, det er ett teit ord :/ Takk for masse info.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Hva med dette er det som du synes er så skremmende da?
Tante Blås Squaw Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Håper det var til hjelp. Skjønner veldig godt at du syns det er skremmende, og det er BRA å være skeptisk til medisiner.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Tenker at jeg blir avhengig. At jeg ikke klarer å slutte etter stund!
Cat.68 Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 De aller fleste medisiner som går under antideppressive medisiner er ikke A-preparat, og er derfor ikke avhengighets skapende. Så det trenger du nok ikke å være redd for. Derimot har jeg ingen tru på behandling av medisiner alena, men at man også bør få samtaleterapi for å prøve å finne ut Hvorfor man får deppresjoner eller blir deprimert.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 Takk for svar Cat.68 og jeg er helt enig med deg at ikke medisiner alene kan hjelpe!! Jeg går selvfølgelig til psykolog og jeg vet akk hva problemet er, bare ikke hvordan jeg skl komme ut av det med det første!!
Cat.68 Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 Da skal du nok ikke være redd for å begynne med medisin. Det disse medisinene gjør er jo akkurat å gi deg stabilitet og ro slik at du bedre vil kunna ta tak i det som er problemet etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 Lykkepille er å ta i ... Antidepressiva fjerner bunnene og toppene i følelseslivet ditt. Om det er det du trenger akkurat nå for å føle at du får kontroll over livet igjen, ja så gjør du det. Kan virke suverent for noen, andre føler seg bare handicappet og ufølsomme på antidepressiva ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå