Gå til innhold

Si fra eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine venninner fra barndommen skal gifte seg. Det er en stund til, og jeg har fått inntrykket at jeg ikke vil bli invitert. Det er i og for seg ikke så rart siden jeg bor i en annen by, lang stund siden vi så hverandre, hun har begrenset budsjett og prioriterer de som er en del av hverdagen. Jeg ikke har sett henne på en god stund, og ikke har besøkt.

Jeg er likevel litt lei meg, men det skal jeg fint kunne leve med uten at det skal skape splid mellom oss.

Problemet er at hun ringer for å diskutere brylluppet sitt. Jeg har veldig lite lyst til å være en del av dette siden jeg ikke skal være med, og siden jeg rett og slett blir mer lei meg for ikke å være en del av det.

Er det noen måte å si fra på? Eller bør jeg bare leve med det og forsøke etter beste evne å glede meg for hennes skyld?. Må innrømme jeg kvier meg for å ta det opp. Samtidig er vi nok ganske forskjellige på dette området, og jeg merker at den tradisjonelle romantiske brylluppstanken ikke fenger meg så mye med tanke på hvordan jeg selv ville giftet meg.

Går litt i gifteplaner selv, men ønsker ikke å avsløre noe om dette til noen enda.

Bør jeg gi henne brylluppspresang når jeg ikke er invitert? Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor får du inntrykk av at du ikke blir invitert?

Jeg er nok typen som inni meg hadde blitt såret, men hadde prøvd etter beste evne å glede meg på hennes vegne. Men det kommer jo an på hvor nære dere er da, Syns det er litt rart at hun ringer å diskuterer bryllupet hvis dere ikke har noe særlig kontakt ellers. Når dere diskuterer bryllupet klarer du da å pensle samtalen inn på antall gjester og hvem? Kan du spørre om de skal ha mest familie/mest venner? Kanskje hun sier noe da?

Hadde nok uansett gått i vielsen og også gitt en gave.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Hvis du er helt, helt sikker på at du ikke blir invitert - og da mener jeg 110 prosent sikker, ikke at du tror eller har inntrykk av - så mener jeg at du kan si fra på en pen måte. Formuler deg på en høflig, ikke-anklagende måte, men vær likevel tydelig. Legg problemet på deg selv, ikke henne.

Jeg hadde nok sendt gave selv om jeg ikke var invitert, jeg sender bryllupsgaver til ganske fjerne bekjente. Jeg mener det kommer i en annen kategori enn jule- og bursdagsgaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...