Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Jeg er en som ikke nødvendigvis blir veldig godt likt av babyer. Jeg blir på en måte litt stresset og redd for om de kommer til å begynne å gråte når de er hos meg. Selv om jeg er i utgangspunktet er veldig glad i barn, men ikke over gjennomsnittet. Hva med deg, er du en som babyer liker, smiler til, vil ha kontakt med, lager gurglelyder til og roer seg hos. Eller pleier babyer å begynne å gråte når de kommer til deg? Jeg lurte på om det kunne ha noe å si i hvilken grad man selv liker babyer, men jeg har gått igjennom alle jeg vet om og vet om flere som på ingen måte er "overbegeistret" for små barn, men som allikevel blir veeeldig godt likt av babyer. Hvorfor tror du barn roer seg hos noen, men griner hos andre?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Ja, de liker meg alltid. Tror greia er at man skal stråle litt med øynene og smile og snakke litt lyst:) Det er i alle fall det jeg gjør:)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Hverken babyer eller barn. Mine egne foretrekker meg framfor pappan som regel, men når vi er ut blant folk, f.eks svømmehallen (plaskebassenget) trekker de seg gjerne mot andre foreldre og prater i vei. Så sitter nå jeg der da, alene i plakebassenget liksom, for sjeldent andres barn kommer bort til meg for å prate. Når mine barn var babyer, gråt de sjeldent. Følte at jeg hadde godt håndlag med babyen, men andres er det verre med. Husker jeg passa babyen til en venninne som var på kurs. Jenta gråt og gråt, eller hylte! sovnet av ren utmattelse til slutt, og da lå hun og hikstet i søvne leeenge etter hun hadde sovna:( Følte at hun var redd meg. Det er litt vondt da, for vil jo gjerne være til hjelp, men er jo ikke noe særlig for barnet hvis det føler seg uttrygt. Da føler man seg hjelpesløs. Men de få gangene det kommer et lite barn og setter seg på fanget mitt sånn helt uten videre blir jeg først helt satt ut, for det er jeg ikke vant til, men så syns jeg det er veldig hyggelig:)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Ja, de fleste babyer og barn liker meg. Men nå har jeg jobbet med barn av alle slag og aldre
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Tror baby/barn liker meg. Ingen som gråter av skrekk iallefall Jeg er veldig sikker med meg selv ang. håndtering av småbarn, enda jeg ikke har barn selv enda, men om jeg blir iakttatt av foreldrene til barna, da blir jeg fort usikker, og har lettere for å levere fra meg barnet så fort det kommer en liten klagelyd.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 jeg ELSKER barn.... jeg jobber i en barnehage på en småbarns avd med 30 barn... jeg bare ELSKER dem... jeg jobber også frivillig for en forening som har helgekurs to ganger i året, hvor jeg sitter barnevakt ett par timer på lørdag med en gjeng venner av meg,(da er det kanskje oppimot 40 barn i alderen 1-10 år) og det er utrolig hvor knyttet de barna blir til deg i løpet av ett par timer.. Barn merker din sinnstilstand, er du stresset og redd for at de skal begynne og gråte, gjør de som regel det fordi barna merker det... små barn er også veldig visuelle, de ser på øynene dine om det er ett ekte smil eller ikke...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 Etter at jeg selv fikk barn i fjor har barn begynt å like meg. Antagelig fordi jeg liker dem også og har begynt å gi andre barn oppmerksomhet. Tidligere har jeg vært totalt uinteressert i andres unger og det er sjelden barn liker en voksen som nærmest ignorerer dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå