Gå til innhold

ved samlivsbrudd, og mor tjener mye mer enn far...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere krevd farsbidrag da? Har 4 barn sammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer jeg også på. Vi har likt, og han betaler ikke :/ men det skal det bli orden på nå...Jeg betaler jo ALT til barna. Må sette foten ned

Hvor mye mer tjenre du da? Dere kan jo bli enige om å dele på de stoe utgiftene? At du sparer på kvitteringer slik at han kan bidra på den måten?

Skrevet

Selvfølgelig ville jeg det for om vi fortsatt hadde bodd sammen så ville jo far bidratt økonomisk til barna og det er en selvfølge at han også skal bidra selv om man ikke bor sammen lengre. Jeg hadde ikke aktet å bidra med alt!

Skrevet

Jeg tjener det dobbelte. Hvis han må betale for fire går han vel personlig konkurs eller noe. Han vil knapt ha råd til hybel. Vil jo at han skal ha mulighet til å ha besøk av ungene sine. Har eventuelt tenkt på at vi kunne leid en hybel sammen, og at den som har ungene bor i leiligheten vi har idag. Egentlig vil vi ikke at ekteskapet skal ta slutt, men han sliter så masse med psyken at det er nesten uutholdelig å ha han i samme hus. Går til terapi, så håper jo at det kan snu seg.

Lurer på en ting til: hvis vi flytter fra hverandre, må vi separere oss sånn skriftlig for å få f.eks overgangsstønad? Er foresten ikke sikkert at jeg ville tjent så mye mer en han på det kanskje? Har en turnusjobb som vanskelig vil la seg kombinere som alenemamma. Men ville søkt på dagtidjobber.

Skrevet

NAV har en kalkulator på det. Min ekssamboer hadde en ekskone med veldig høy inntekt. De hadde to barn sammen. Da jeg og han fikk felles barn, utgikk hans bidrag totalt, fordi hun tjente mer enn dobbelt så mye som ham. SÅ det er ikke sikkert du har krav på noe!

Skrevet

Han trenger jo ikke betale i dyre dommer, men han kan bidra med litt slik at han også er med på å forsørge barna sine. Det hadde jeg forventet.

Er ikke snakk om å skulle loppe far for alt, men at han kan bidra med en liten sum er ikke for mye forlangt.

20:01

Skrevet

Mor har ikke krav på noe som helst. Det er BARNA som har krav på at også far er med på å forsørger de barna han har satt til verden.

Og hvem i helvete er det som setter flere barn til verden når man ikke engang kan forsørge de barna man allerede har? Mannfolk, altså! Jeg ville aldri fått barn med en fyr som ikke kan, vil, ønsker eller gidder å forsørge ALLE barna han har!

Skrevet

om han har barna vanlig samvær eller mer så tror jeg ikke jeg hadde bedt om noe om jeg ikke måtte for å ha det ok.

fordi da kan barna ha det ok der også ;)

Skrevet

Signerer 00.06 her.

Hadde aldri fått barn med en som ikke klarte forsørge de han hadde fra før. Skammelig at han setter flere barn til verden og ikke bidrar noe med de som han har fra før.

HI: jeg hadde krevd litt bidrag fra han. Hadde latt nav ta seg av utregningen. Selv om han har 4 barn så blir ikke bidraget 4 -doblet, det skal stå i forhold til hans og din inntekt.

Ang. overgangstønad. Dere må ha vært til mekling og ha en attest å vise til før du kan søke om dette.

Skrevet

Barna har krav på å bli forsørget, og om mor klarer det selv er jo det bare fint. NAV-kalkulatoren var altså utvetydig der, så 0006 må gjerne hisse seg opp, men jeg bodde med ham, så jeg vet at han slapp å betale!

Nå betaler han til meg, men ikke mye. Jeg tjener mer enn han, men det er et spørsmål om tid før jeg innberetter for NAV alt han tjener svart.

anonym 0000

Skrevet

...og jeg syntes faktisk ikke så synd i den ekskona likevel, hennes tannlegeårslønn var på ca 750.000-800.000

Hvor mye skal de ungene egentligklare å spise, liksom!

0000

Skrevet

Det er prinsippet. Man er to om å lage barn og da er man to som skal forsørge barnet. Noe annet er helt urimelig, selvfølgelig!

Skrevet

Nei, det er ikke urimelig å bruke huet. De barna som bor sammen med han i den nye familien har også rettigheter.

Skrevet

Ja, for en har jo ingen andre utgifter enn mat når det gjelder barna!

Du høres jammen ikke mye smart ut.

Skrevet

Jo, jeg har mastergrad. Så jeg er nok glupere enn mange her.

I tillegg har jeg prøvd dette ut i praksis, og uansett hvordan det ble regna på det, så skulle han altså ikke betale.

Ikke sleng dritt til en som er bedre informert bare fordi du ikke liker reglene. Det er ikke jeg som lager dem.

0000

Skrevet

"Nå betaler han til meg, men ikke mye. Jeg tjener mer enn han, men det er et spørsmål om tid før jeg innberetter for NAV alt han tjener svart."

Du syns det er helt ok at han ikke betaler for sine første barn, men du selv finner deg ikke i det.

Haha! Snakk om å møte seg selv i døra!

Skrevet

Har mastergrad jeg også. Er liksom ikke noe hokus-pokus det da;)

Du virker bare smålig.

Skrevet

Hvis du er så smart som du påstår, så vet du at en mastergrad ikke sier noe som helst om hvor glup du er:)

Skrevet

Mor må vel gjerne kreve det på vegne av barna da, de er små (under 5 år alle sammen). Ingen som spurte deg om du ville ha barn med han heller. Postet ikke spørsmålet for at folk skal være dømmende, det er et praktisk spørsmål bare. Når vi to bor sammen har vi godt med penger pga min inntekt. Når jeg finner meg en mann, er det ikke inntekten hans jeg ser etter heller, Jeg greier å forsørge både meg selv og barna.

Skrevet

00.00 : takk for fornuftige svar basert på erfaring! Ja jeg har tenkt tanken at han kanskje ville slippe å betale.

Skrevet

Hi her (ser jeg har en tendens til å signere med hi)

Vet ikke hvordan samværet med barna hadde blitt. Egentlig tror jeg han ville hatt de minst mulig. Åraken til evt brudd er jo at han er helt ødelagt psykisk og har ingenting å gi til barna. Det er mer slitsomt å ha han her sammen oss enn om han kunne bodd for seg selv en stund. Men trolig blir han lagt inn for en periode, så få se om ting bedrer seg. Er jo det jeg helst vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...