Gå til innhold

Bruker deres barns bhg timeout? hva synes dere om det i så fall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er greit, vi har brukt det hjemme og..en sjelden gang.

Det jeg derimot ikke synes er greit, er at de ikke har fortalt oss at de har begynt med dette! Jeg vet at ikke alle foreldre bruker eller liker denne metoden..er det ikke normalt å diskutere slike ting med foreldrene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gjorde det en gang mot gutten min. 20 minutter måtte han sitte på en stol:( Jeg ble meget irritert. Viste seg at dette ikke var vanlig praksis, men en glipp av den ene ansatte. Ble tydligvis veldig sur og gikk alt for langt.

Angrer litt for at jeg ikke laga mere bråk... .Men ungen var snille hele helga etter da, så det satt nok spor.

Skrevet

Nei, det gjør det de ikke. Nå er barna mine i en naturbarnehage hvor barna er ute hvertfall 80% av dagen og i følge de ansatte merker de at konfliktnivået er lik 0 de dagene hvor de er ute absolutt hele dagen.

Tror ikke jeg hadde likt time-out...bruker det ikke hjemme og har heller ikke noe tro på metoden, hvertfall ikke med mine barn.

Skrevet

vi bruker egentlig ikke time out i min barnehage heller, men ved enkelte anledninger har vi brukt noe som kanskje ligner litt på time out. Det kan f.eks være hvis et eller flere barn bråker og bråker og bråker ved bordet og det ikke nytter å snakke til dem, de bare fortsetter. Da har det hendt at vi har snudd stolen og flyttet den bort fra bordet og barnet har fått beskjed om at det får komme til bordet igjen når det ikke bråker mer. Det samme har vi en sjelden gang gjort hvis et barn forstyrrer veldig i samlingsstund og nekter å slutte. Da har barnet fått beskjed om at det kan gå til et annet rom å vente til samlingen er slutt. Dette har vi kun brukt når mye annet har vært prøvd, det har vært på barn som er trygge i barnehagen og som forstår godt hva som skjer. Jeg synes ikke dette er det samme som time out eller stygt mot barnet da dette gir barnet full mulighet til å velge å høre etter og dermed komme tilbake til gruppa. Det er for å hindre at det barnet som bråker får "publikum" i de andre barna og for at ikke den ene som ikke vil høre etter skal stjele oppmerksomheten til den voksne fra alle de andre barna.

Skrevet

"da dette gir barnet full mulighet til å velge å høre etter og dermed komme tilbake til gruppa"

Hvor gamle er barna da? :)

Skrevet

4-5 åringer. Men ved bordet har vi snudd stolen bakfrem på barn ned i 2 års alder hvis de bare sitter og herjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...