Gå til innhold

Dårlig form..


lillemor :o)

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

Hvordan er formen deres? Her er den blitt skikkelig dårlig:( Kaster opp hele dagen og er trøtt som bare det.. Vurderer å be om sykemelding ettersom jeg for det meste henger over do på jobb, og jeg jobber i butikk.. Men syns det er kjedelig ettersom graviditet ikke er noen sykdom. Var ikke i nærheten så dårlig forrige gang. Flere som er dårlige?? Event sykemeldt? Godt å tømme seg for litt syting her inne, og kanskje jeg ikke er den eneste her heller;)

7+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 6+3 og ekstremt kvalm. Gått ned 2 kilo allerede. Brekker meg hele tiden men spiser så lite at det er lite å spy. Veldig trøtt og sovner ofte på sofan til tross for at vi har en aktiv 1 åring. Er i fulljobb og kommer til å prøve å komme på jobb fortsatt. Det sitter ekstremt langt inne å bli sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+ 3 og ekstremt kvalm. Gått ned 2 kilo. Brekker meg hele tiden, men spiser så lite at det er ikke mye å spy. Er i full jobb og tenker prøve det så lenge det går. Ligger ekstremt langt inne å bli sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, sykemelding er ikke noe jeg har særlig lyst til. Men å henge over do på jobb er lite trivelig. Har også en turboettåring å leke med på ettermiddagene. Kjedelig å bare komme hjem å måtte legge seg nedpå.. Får nå prøve så langt det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm jeg også, og mye trøtt, men jeg kaster heldigvis ikke opp da. jeg spiser egentlig utelukkende bare Kiwi og epler, også drikker jeg sjokolademelk, jeg tåler ikke synet av søtsaker en gang, så jeg er i det minste sunn da.. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i 6.uke her,og kjennes ut som en eviglang influensa.Spyr ikke,men uggen er vel ordet. Trodde jeg hadde blitt heeeeelt skrulle i dag.Satt på en stol å så ut i lokalet på jobb.Skvartt orntlig til for syntes jeg så noen,men ingen der....men noe må man vel få sikkert?????

Orker nesten ikke godteri her heller.Knekkebrød med brunost og eple oppå:D men du kan jo ikke gå å bare hangle på jobb heller vel??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. I dag så jeg meg nødt til å kontakte lege for kvalmen min. Han ville gi meg 100% sykemelding i tre uker, men vil prøve på 50% først. Ikke trivelig å bruke mye av arbeidsdagen hengende over do, og ha 0 energi til dattra mi hjemme på ettermiddagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har helt forferdelig form jeg også, klarer ikke å få i meg noe mat som er søtt eller salt, klarer bare ting som ikke smaker noe.. Jeg har vært uvell og kvalm siden uke 6, og er nå i 10, så håper det gir seg snart:P men Jeg sliter veldig mye med svimmelhet i tillegg.. det er det mest ubehagelige synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig. Jeg var til lege i dag og fikk meg noe kvalmetabletter. Har ikke beholdt mat eller drikke siden tirsdag formiddag. Det hjalp, så nå har jeg mat i magen:) Er kvalm og litt svimmel, sliter med at jeg kaster opp hver eneste dag, gjort det i tre uker nå. Er 8+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Skriver erfaringen min her og jeg for jeg syns det fungerte så bra!

Prøv vitamin B6! Fikk anbefalt det fra kiropraktoren min og det har tatt den verste brodden av kvalmen!

Nå er jeg bare litt uggen istedefor sengeliggende! :)

Trodde det ikke helt selv før jeg prøvde det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn i min 8nde uke nå og er i rævva form.... føles ut som en blanding av spysjuka og influensa, en helt merkelig sammensetning. Med førstemann var jeg bare litt kvalm mellom uke 9-12, men nå har jeg vært sånn småkvalm og uvel og uggen siden ca uke 5....Ingen av foreldrene våre vet det ennå, så det begynner å bli vanskelig å late som om formen er bra når den egentle ikke er det (dessuten bor de 10 m unna oss, så vi møtes rimelig ofte kan du si). Håper bare det gir seg snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra nettdoktor.no "Det er dokumentert at kvinner som er kvalme under svangerskapet ikke så ofte aborterer. Dette kan være en trøst når kvalmen står på som verst" noe vi kan trøste oss med kanskje?! Har selv nå fått god hjelp av kvalmestillende tabletter jeg fikk fra legen. Var utrolig godt å spise middag etter 3 døgn da jeg ikke en gang fikk i meg vann:) 9+0 nå, satser hardt på at kvalmen skal gi seg snaaaart!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...