Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Har dessverre kommet i en veldig kjedelig situasjon og har ikke fått betalt strømmen. Har vært i kontakt med strøm selskapet og de sa jeg måtte ta kontakt med kredinor for de hadde sendt saken dit. Og at de ikke kunne hjelpe med utsettelse eller oppdeling. Tror dere kredinor kan det? eller tror dere strøm levrandøren har sendt de dato for stenging allerede? Har tatt kontakt med kredinor, men siden jeg ikke har dekning på mobilen måtte jeg sende de en mail så venter på svar. Den opprinnelige regningen forfalt 30.11- en purring fra strøm selskapet i midten av des. Har ikke mottatt noe brev fra kredinor. Dama hos strøm selskapet sa bare at jeg måtte kontakte de fort, siden det var fare for stenging. Off- jeg blir helt stressa kjenner jeg. Må prøve å få lånt meg en tlf så jeg får ringt. Typisk at dekninga er nede akkurat i dag.......
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Tror hvertfall det tar 3 mnd fra 1 regning.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Pust og ta det med ro! De skal send deg en regning,purring et par ganger og stengevarsel FØR de stenger strømmen.Så det tar noen mnd! Ring de,og ordne en nedbetalingsplan,skal ikke være noe problem!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Åh det er det ja, snakket akkurat med en venn som mente også de i allefall tok noen måneder. Og at hun mest sannsynlig sa det for å skremme meg så jeg skulle betale med en gang. Men jeg sa jo bare det som det var til henne, og var høflig i tlf. Om at jeg ikke har penger før i slutten av denne måneden,men det ville være for seint sa hun. Så jeg er spent på hva kredinor sier. Om de kan hjelpe meg, jeg håper det. Hvis ikke må jeg jo bare få lånt meg penger så lenge. Får man hjelp på noe vis offentlig? Aldri hatt dette problemet før jeg, så er lissom helt grønn. Var jo kjempedumt av meg å ikke ringe de i forkant,men da har jeg i allefall lært at dette gjør jeg ikke igjen!!
Gayza Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Først skal du ha en purring hvor de muligens samtidig varsler om inkasso. Så sendes kravet til inkassoselskapet som skal sende ut varsel om stegning. Disse får man som regel ingen betalingsfrist på, slik at regningen må betales omgående. Jeg kjenner ikke rutinene til strømleverandørene inngående, så det kan være de stenger strømmen kjapt etter at de har sendt ut varselet om stenging.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Jeg aner heller ikke, jeg spurte om adressa mi stod på stengingslista, det ville hun ikke svare på- sa bare det var fare for det. Har googlet en del nå og ser at de fleste får hjelp hos inkasso byrået, så jeg håper de svarer meg på mail- hvis ikke skal jeg komme meg til et område med deking i morra tidlig å få ringt de! HI
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 De kan ikke stenge strømmen. Det har de faktisk ikke lov til så lenge det er full vinter og barn i hus.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 De kan ikke stenge strømmen. Det har de faktisk ikke lov til så lenge det er full vinter og barn i hus.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 De kan nok stenge selv om det er barn i huset ja. Men tror ikke de har lov og stenge om det er kaldere enn -10. Inkassoselskapet hjelper deg med nedbetaling,og så lenge du følger den stenger de ikke strømmen.
Gayza Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 Siden hun nekta å svare og du ikke har fått varsel om stenging, vil jeg tro at du ikke står på den lista ennå. Men få nå ringt Kredinor og få en avtale snarest mulig.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 Har du fått stengevarsel? Det skal du ha fått FØR de i det hele tatt kan stenge strømmen deres. Jeg vil også sterkt råde deg til å ta kontakt med sosialkontoret - vi har vært i samme knipe og fikk et lån hos de som vi betaler ned på. De er nødt til å hjelpe dere i en slik situasjon, det er ikke noe gøy, men må man så må man. Inkassobyrået bruker å være behjelpelige med å dele opp regningen, prøv å snakk med de og forklar litt. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 De kan IKKE stenge om det er fare for liv, helse og betydelig skade på ting. Barn i boligen inngår under dette. Det samme gjelder at det er vinter. Når du mottar stengevarsel har du 4 uker på deg til å betale. Se forøvrig link ang. stengerutiner. http://www.regjeringen.no/nb/dep/oed/tema/Strom/stengerutiner.html?id=444365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå