Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 tott abort 3 ganger,. dette fordi jeg var veldig ung, hadde ikke jobb, og gikk på skole, bodde hjemme enda,.. samt at jeg følte meg ikke klar for å være mamma og ha det ansavret enda.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Fordi det overhodet ikke passet verken økonomisk, med tanke på bosted eller med vår energi og muligheter til å ta oss av et barn til. Og det var det beste valget vi kunne tatt. Ellers hadde vi garantert ikke vært et par lenger og ikke kunnet gitt barna våre det vi ønsker av oppmerksomhet og realtivt tålmodige foreldre.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Jeg var for ung (19 år, og jeg syns selv jeg var for ung), ønsket overhodet ikke barnet, ønsket ikke at kjæresten jeg hadde da skulle bli far til mine barn, ønsket å "leve" før jeg fikk barn. Hadde ikke penger, ingen utdannelse og ikke engang fast bopæl når det skjedde. Har ikke angret ett eneste sekund på avgjørelsen min. Jeg var heller ikke et sekund i tvil om hva jeg skulle gjøre når jeg fant ut at jeg var gravid. Idag er jeg lykkelig gravid. Ferdig med en god og lang utdannelse , har reist rundt i verden i noen år, har en spennende og god jobb som jeg kan ta permisjon fra. Gode faste og trygge økonomiske rammer, og ikke minst; verdens beste barnefar! Livet mitt hadde nok sett ganske så annerledes ut om jeg tok en annen avgjørelse som 19 åring Idag kunne jeg ikke tenkt meg å ta abort, dette fordi alt ligger til rette for meg og barnet, og det ville vært en svært tvilsom moralsk avgjørelse å ta abort (selv i et tilfelle der omstendighetnee ikke var fullt så gunstige som de er nå). Jeg støtter et fordomsfritt valg. Det er er sammensatt å ta en slik avgjørelse, og den fortjener respekt og forståelse.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Jeg ble gravid igjen kort tid etter første fødsel og forholdet til samboeren min var i ferd med å gå opp i limingen. Abort ble løsningen der og da, forholdet tok slutt noen måneder senere. Angret ikke før jeg 4 år senere var gift og ventet nr to. Har i dag 3 barn og føler at jeg mangler ett, selv om jeg vet at livet mitt ville vært annerledes (les: dårligere) om jeg hadde beholdt. Lurer på hvordan jeg vil bli straffet for valget jeg tok den gang, og klarer ikke å høre "happy birthday" (hvis den heter det, sunget av en rapper) uten å begynne å gråte.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 ung og dum her og. Jeg var ikke helt sikker i valget mitt og angrer enda.. jeg føler også at det er noe som mangler i livet mitt dummeste avgjørelsen jeg noen gang har tatt.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 Jeg skal snart ta abort. Min grunn er at jeg er alene med ett barn fra før på snart 1 år. Fikk meg ny kjæreste for en mnd siden. Var akkurat ferdig på skolen når jeg ble gravid og hadde ett veldig komplisert svangerskap så jeg fikk ikke jobbet. Og ikke arbeidet meg opp til permisjons penger. Jeg får OS, så hvis jeg hadde beholdt dette barnet så hadde jeg mistet alt av inntekt, og er ikke sikkert at jeg hadde kunnet jobbe i dette svangerskapet heller. Begynner i 100% jobb i Mars. Frykten er også stor for og bli forlatt midt i en graviditet igjen. Jeg kjenner ikke kjæresten min nok til og ville få ett så stort ansvar sammen med han enda.. Har også halvannet år igjen av utdannelsen min. Kjæresten min vil faktisk beholde barnet i magen, men etter turer på amathea og familievern kontoret så skjønner han avgjørelsen min.. Det er ikke enkelt og gå igjennom en abort. ( jeg har aldri tatt en abort før, men har lest utrolig mye om det i det siste for og være 100% sikker i mitt valg )t visse ting er greit og ha på plass før man får ett så stort ansvar satt til verden. Jeg har gjort det på "før utdannelse, før huskjøp, før lappen og bil, stabilt forhold " måten. Det gjør jeg ikke igjen. Jeg gikk også på prevensjon så trodde aldri dette skulle skje.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har tatt abort 1 gang. Pga ikke levedyktig foster..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 En gang, fordi jeg var for ung (19-20) og jeg ikke var i noe ordentlig forhold. Angrer ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå