Gå til innhold

hvordan vogn pose i midten av mars


celma

Anbefalte innlegg

Er så usikker på hvordan vogn pose som er nødvendig i midten av mars, det går jo fort mot våren men samtidig kan det fortsatt være ganske kaldt og surt. Å kjøpe en tykk dunpose fordi man tenker at man allikevel trenger den til høsten er ikke aktuellt, for da har storebror en i barnehgen minsten mest sannsynelig kan arve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter også barn i mars, kommer ikke til å kjøpe dunpose før til senhøsten. I mellomtiden skal vi bruke dyne og ullpledd i vognen, samt ullunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har EasyGrow dunpose etter storebror, men det blir litt varmt i mars tenker jeg. Kommer nok bare til å bruke lammeskinn under og dyne over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også saueskinnspose, men kommer til å se ann tempen, bør jo være minusgrader når denne brukes, hvis ikke blir det fort litt varmt for minsten... Enten blir det posen, eller sauseskinns-pledd og dyne... så til høsten/vinteren igjen tar jeg fram saueskinnsposen, og bytter ut dypvogna med sportsvogn. Har alt etter storesøster som kom i juli 2006. Nå blir det gutt i mars 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har voksi urban, kjøpte den til førstemann. Den "vokser" med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss det er mildt ute kan det vere greit med ein vognpose som ikkje er altfor varm. Eg har ein liten pose for litt mildere dager som eg kjøpte til nr 2 og ein voksipose. Dei kjem eg til å bruke ved behov. Må nok snart begynne å ordne til den nye babyen skal kome. Er jo kun 6 veker til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kommer jo litt ann på hva babyen har på seg av klær også..

"Tykke klær, og tynn pose eller litt lettere i klærna og tykkere pose."

Men alt kommer jo også ann på temperaturen..

Ikke lett detta..

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre får se det ann.

Det var lettere med de to andre.. (En i romjula og en i juni..)

 

Men det blir jo moro med mars baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kommer jo litt ann på hva babyen har på seg av klær også..

"Tykke klær, og tynn pose eller litt lettere i klærna og tykkere pose."

Men alt kommer jo også ann på temperaturen..

Ikke lett detta..

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre får se det ann.

Det var lettere med de to andre.. (En i romjula og en i juni..)

 

Men det blir jo moro med mars baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs, og usikker på dette.. vi har kjøpt voksipose classic til vesla vår, som ventes i midten/slutten av mars. Om den ikke blir aktuell så lenge nå i vinter/vår, så kan den jo brukes til barnet er 3-4 år, og vi kan også bruke den til nestemann, når den tid kommer. Så skal nok få brukt den.. og om vi merker den blir for varm bruker vi dundyne og evt. teppe til å dekke over vesla i vogna :) Høres fornuftig ut dette vel folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er mildt ute kan det vere greit med ein vognpose som ikkje er altfor varm. Eg har ein liten pose for litt mildere dager som eg kjøpte til nr 2 og ein voksipose. Dei kjem eg til å bruke ved behov. Må nok snart begynne å ordne til den nye babyen skal kome. Er jo kun 6 veker til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med voksipose kan ein jo fort lage ei innerdyne sjølv som ikkje er fullt så varm som ullposen som er inne i den. Det finnes sommerdyner som ein kan kjøpe til Voksiposen i stadenfor ulldyna og. Eller sy ein sjølv med å kjøpe ei summarsdyne. Malen har ein jo i ulldyna ;) Så kjøpe snorer til som ein trenger til å knyte saman. Eg lurer på om eg skal gjere det siste. Mykje billigare enn å kjøpe ei ferdig sommerdyne på voksi.com

 

Vurderer og å kjøpe ei innerplate til voksiposen og. Lettare enn å bære kombibagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte voksi urban! Kommer til å bruke den i både mars, april og noen dager i mai! Vi bor i nord-Trøndelag, og er vandt til at det er surt vær langt ut i mai, men samtidig så kan vi ha noen varme dager, me'n da er det bare og ta av fronten på posen å bruke vanlig dyne! Det er my bedre for barnet å ligge i en god og varm pose i bare body og stillongs, istedet for å pakke på mye klær! Men hvis det er noen som har voksi classic, så er det nesten at jeg anbefaler dere å pakke på mye klær å ligge uten posen... Testet den posen ved at jeg monterte den slik som den skulle være, så la jeg hånda mi inne i posen, og da ble det veldig tungt! Husk at det blir 4 lag med voksipose hvilende på babyens mage... Anbefaler den fra høsten av, når barnet tåler litt mer! Det som er genialt med urban posen, er at man kan åpne den i fotenden hvis det blir for varmt til barnet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går fint an til å åpne på den klassiske modellen og. Er det for varmt, så knyter ein opp snorene litt, og vips, så har ein foreks kun berre ei dyne over babyen. Det har eg gjort mange ganger. Men, ikkje lurt å pakke for mykje på, ein blir fort varm nede i posen. Det heldt lenge nok med kun ullklede på når ein ligg godt nede i posen. Litt meir på overkroppen enn underkroppen er å anbefale og på ein vanleg voksipose. Har brukt den til begge jentene mine, og kjem til å bruke den til nr 3 og. Reknar med at ho på 2,5 år ikkje kjem til å bruke den noko særleg til neste vinter sidan ho da nærmar seg 3 år til hausten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt Voksi klassisk pose som vi hadde med de to første. En genial pose som man kan åpne og regulere selv hvor mange lag man skal ha på ungen og den puster og blir ikke klam. Har kjøpt sommerdyne til den også som vi bruker etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arvet en voksipose fra et familiemedlem, den er 15 år gammel, hehe så litt utdatert! Men kommer til å bruke den om det er veldig kaldt termin 2 mars så kan jo være kaldt. Ellers kommer jeg til å bruke dyne + tepper, saueskinn å ligge på.

 

Føler ejg må bruke voksiposen selvom den ikke er så vakker hehe, så bruker den vel en del neste vinter tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunpose fra 66North - kjempefin! Åpninger til fempunktsele, så denne skal vi bruke helt til vi parkerer vogna! Og den kan åpnes helt opp, så den blir til et "leketeppe". Genialt når man skal på besøk!

 

For de som bor i Oslo er det butikk på Aker Brygge, ellers er det jo nettbutikk:

http://www.66n.no/shop/pc-1195-23-svanur-stroller-bag.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en voksipose liggende fra storesøstra, men regner ikke med å bruke den før til høsten/vinteren. Skinn, ullteppe og dundyne evt holder mer enn bra nok når lillesøster ligger i bagvogna. gjorde det samme med storesøster som er født på omtrent samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

VI har nå vært å kjøpt en supertøff easyGrow dunpose som vi skal bruke om knappe 14 dager :) Posen har kommet godt ut i tester og vi gleder oss til å bruke den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...