Gå til innhold

Jusshjelp.... eller no sånnt ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det var i september/oktober en gang. Jeg var ur litte uheldig og kom så vidt borti en bil da jeg rygget. Ble en bitte bitte liten bulk ( så liten at de aller fleste ikke bryr seg...) Men jeg gjorde som man bør, la igjen en lappe på frontruta, med kontaktinfo om vedkommende ville lage sak av det. Det tok 14 dager før jeg fikk en tlf. Han sa; Nesj hadde egentlig ikke tenkt å gjøre noe ut av det, for jeg så ikke "merket" før jeg vaska bilen. (sier jo sitt hvor liten den var). Han hadde hatt den inn på verksted og fikk vite at det kosta 8000 kr ca å få det rettet på, !!!!! Ja bil er dyrt visstnok.

Uansett, vi gjorde avtale for å møtes for å skrive skadeforsikring. Jeg møtte opp utenfor hvor han jobber i lunsjtiden. Ringte han på mob og sa jeg var der nå... Ups han hadde glemt det. Greit nok, vi gjorde ny avtale. Fikk melding den dagen, han måtte utsette, og han skulle ringe meg uka etter så vi fikk det ordnet. Ukene gikk.... I mellomjula fikk jeg ei melding, med forespørsel om vi kunne møtes, evnt ta det på nyåret. Jeg sa ok, men at jeg ikke har bil så ofte, fordi jeg er hjemme i permisjon. Men tilbød han å komme til traktene jeg bor (10 min unna hans jobb, 20 min unna hvor han bor). Han sa ja til det, han skulle ringe når han var i traktene. Jeg la til, at han måtte komme i bilen jeg bulka, så jeg fikk sett skaden en gang til.

Jeg har forstått at han ikke har hastverk, men han har enda ikke ringt.

Det jeg nå lurer på, om dere har orket å lese... er det noen form for foreldesesfrist på slike saker? Han kan jo faktisk ha skadet bilen mer i den perioden han har ventet. Jeg har iallefall ikke tenk å betale for noe jeg ikke har gjort, selv om det går på forsikringa.

Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er noe foreldesesgreier vet jeg ikke men på skademeldingen skriver du jo akkurat hvor skaden var og størrelse på den.

Skrevet

Jeg ville ringt forsikringsselskapt og spurt. Jeg kjørt rett i en ny audi en gang med min bittelille honda crx, som da fikk hele fronten trykt inn. Audien fikk ødelagt støtfanger, det kosta 12000 på hans bil, men siden jeg har hatt forsikringen i over 5 år uten skader, så ble faktisk min egenandel 0! Min bil var bare ansvarsforsikret (gammel og ødelagt fra før) og ble kondmnert. Men godt jeg slapp de 12000 iallefall! jeg hadde da IF. Nå har jeg trygg vesta. Men de er jeg ikke fornøyd med. så skal bytte.

Lykke til (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...