Gå til innhold

Hva er det beste barnet ditt får til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke pizza, pølser osv. Men gode hverdagsmiddager. Trenger tips til å utvide middagsreportoaret:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7åringe: BIFF, finnbiff, kjøttkaker, løvburgere osv... alt med mye kjøtt i!

5,5åringen: pannekaker, grøt, kylling.....

Ikke akkurat mye hjelp i meg nei, jeg vet! =P

Skrevet

Kjøttkaker, bakt kylling, pannkaker, tomatsuppe, blomkålsuppe, fiskekaker, fiskegrateng, fiskeboller i hvit saus, biff, kjøttpudding, klubb og duppe og fiskesuppe :)

Skrevet

Teriaki-laks med ris og salat (eller vanlig laks med ris og salat)

Stekt kyllingfilet med ris og brokkoli.

Koteletter eller stek med potet og brokkoli/ blomkål.

Fiskekaker med potetstappe og gulrot

Kort sagt: Hun liker å ha enkle, rene ting. Maten skal ikke blandes og ulik mat skal helst ikke røre hverandre på tallerkenen. Grønnsaker skal helst være rå eller dampede.

Unntaket fra regelen er: Fiskegrateng (helst fra frysedisken, hjemmelaget er ikke kult), og ulike former for supper (tomatsuppe, blomkålsuppe og kjøttsuppe er favoritter).

Skrevet

-Pasta med kjøttboller (putter masser av grønnsaker i sausen og kjører i blenderen, største spiser lite grønt hvis ikke)

-Minestronesuppe (italiens tomatsuppe/gryte)

-Wok med kylling, torsk eller laks

-Alt av ovnsbakt fisk, gjerne med ris og litt grønnsaker

-Pannekaker med blåbær og bacon

-Risengrynsgrøt

-Kyllingbryst og hjemmelaga chips

-Fiskesuppe med mange små fiskeboller

-Hjemmelaga fiskegrateng

Og tja, fiskeboller i karrisaus som vi skal ha i dag:)

Skrevet

Eliza er altentende nesten, Alexander elsker risgrøt :P

Skrevet

7,5-åringen: Pasta med hjemmelaget kjøttsaus, lettsaltet torsk med potet, gulrot, bacon og egg-smør, laks med potet og agurksalat, fajitas, moussaka med gresk salat.

3,5-åringen: Hjemmlagede hamburgere av svinekjøttdeig med hakkede sylteagurker og rødløk i deigen, hjemmelaget grønnsakssuppe med kjøttboller, fiskekaker i hamburgerbrød med råkost, kjøttkaker i brunsaus, kalkunfilet i fløtesaus.

1-åringen: Fiskeboller i hvit saus, kjøttboller med føtesaus, poteter, grønnsaker og tyttebær, all slags kokt fisk med poteter og gønnsaker, hjemmelaget blomkålsuppe.

Har skrevet hvert barn sine favoritt-retter, hvis de fikk velge. Men alle 3 spiser alt det jeg har skrevet opp, og mere til. De er glad i middag! ;) Brødmat, derimot.... ;)

Skrevet

Favorittmiddagene til min toåring (ja, han er veldig glad i fisk):

- hjemmelagede kjøttkaker med poteter, brun saus, gulrotstuing og erter

- hjemmelagede fiskeboller i sterk karrisaus med poteter, gulrøtter og brokkoli

- hjemmelagede fiskepinner med potetmos og råkostsalat

- stekt eller ovnsbakt torsk med aïoli, poteter og grønnsaker

- nystekte fiskekaker

Skrevet

-raspeballer m. vossakorv, bacon og kålrabistappe

-kylling, kyllingfilet osv, lager på forskjellige måter, m. woka gr.saker, kokte gr.saker, raspa gulrøtter osv.

-spaghetti og kjøttdeig m. hjemmelaga saus m. gr.saker.

- skinke m. poteter og gr. saker

-kjøttkaker, poteter og ertestuing

-fiskekaker, stekte poteter og makaronistuing

-fiskeboller, poteter, bacon og raspa gulrøtter

Skrevet

Snart 3 år. Elsker fiskekaker! Fiskeboller, fiskepudding, kyllingsuppe, wok med laks/kylling, og kjøttkaker er også ok. Og utrolig nok bacalao - en svart boks fra frysedisken i butikken, er litt sterk, så må ha litt rømme i hennes porsjon:-)

Skrevet

Jenta på 5 år: Tomatsuppe!!!

Skrevet

hvitløksmarinert laks med kokte poteter, agurk og rømme. dette gjelder begge de to eldste

Skrevet

Gutt på 4 liker nesten ingen ting. Bør være noe med kjøttdeig...

I dag ble det skive med salami på han når vi andre var ferdige med maten.

Minstemor spiser alt, men særlig glad i mat med mye smak.

Skrevet

Fiskepinner og ris

Fiskeboller i hvit saus og potet

Hjemmelaget potetmos

Kjøttkaker

Pasta uten kjøttsaus

Men kjøttsausen i pitabrød går ned på høykant.

Har en liten raring av en 3åring når det gjelder middager.

Skrevet

5åringen: Fiskepinner

Tomatsuppe

Kyllinglår

Spaghetti

Lapskaus

2åringen: Fiskepinner

Tomatsuppe med MASSE makaroni

Pasta i alle mulige varianter

Skrevet

Fabian er 4 år og elsker fiskepinner, fiskegrateng. lapskaus og grønnsakssuppe.

Felizia er 12 og foretrekker lapskaus, taco og lasagne.

Bella er 5 mnd og får bare melk og grøt ;o)

Skrevet

For tiden står fiskegrateng høyt i kurs. Ellers er de veldig glade i tomatsuppe og nesten alle andre typer suppe.

Skrevet

Prinsessefisk (rød fisk) i alle mulige varianter

Pølsestroganoff.

Kjøttkaker

Spagetti med små kjøtt/urteboller, meg og eldste eksprimenterte her om dagne og det er lenge siden jeg har sett små og store har spist så mye. Hadde ikke noen grønnsaker til, men det har ikke så mye å si for vi spiser så mye rå grønnsaker ellers på dagen. De fleste liker rå grønnsaker bedre enn kokte.

Wok er en slager her i huset, uansett hva slags selv om det er ekstra stas når det er nudler i.

Vi er veldig glad i rømmesaus til pasta, så vi har mye forskjellig innunder dette. Hva som havner i er etter hva som befinner seg i kjøleskapet.

Rullader, lager to forskjellige. En med skinkefyll og en med kjøttdeigfyll.

Kyllinggryter

Skrevet

3åring; gulrot, kjøttsuppe og kylling.

Spiser ikke pannekake, potetball, potet

10åring; havregrøt (mamma kan jeg få lage meg havregrøt til middag i dag? høres hver dag når hun kommer inn døren etter skolen. Gleder meg til hun går lei igjen!)

Skrevet

posetomatsuppe

er drittlei av maset om tomatsuppe og irriterer meg over at barnehagen introduserte det for han.

men det er billig da...

Skrevet

Forutenom spaghetti & kjøttdeig og pannekaker liker hun veldig godt kylling med ris, medisterkaker, gyros med creme fraiche saus, og keftedes (greske kjøttboller). Lager ofte salat med cherry tomater, fetaost, agurk og oliven. Andre grønsaker som sklir ned er rå gulrøtter og kokt broccoli.

Skrevet

1,5 åringen elskar laks. Laks og pasta, og laks med poteter og rømme. Torskefilet dyppa i egg og rulla i strøkavring/mjølblanding før steiking glei ned på høgkant her om dagen. Han likar og godt (heimelaga) Lasagne.

Skrevet

laks, ørret, kjøttkaker, kylling.......

Skrevet

Taco (som vi har hver fredag...) og pannekaker er superfavoritten:o)

Ellers så er fiskegrateng (kjøpt frossen) og fiskepinner superpopulært...Æsj hver gang de kommer på bordet, så smaker de, og husker hvor godt det er:o) HVER bidige gang...Ser vel ikke så godt ut...Av Fiskegrateng kjøper jeg den med mest fisk i, husker IKKE merket, men kjenner igjen esken....Av fiskepinner kjøper jeg "panert torskepinner".......Potet med smør og godt krydder på ved siden av, med fiskegratengen knuser jeg oppi poteter og gulerøtter..Grønnsaker er veldig skummelt for minsten:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...