Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 vår datter er 9 mnd og vi vasker flaskene for hånd med zalo og putter dem deretter i avent sterilisatoren, men er det kanskje bedre å vaske flaskene i oppvaskmaskinen?Men synes å ha hørt at melkefettet sitter mere fast etter oppvaskmaskin vask....noen som vet?
blomstre Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 For å forhindre hvitt belegg skal man skylde de rett etter bruk: - skylle først i kaldt vann for at melkeproteinene ikke skal stivne - skylde så i varmt vann for å få bort fett Deretter vanlig rengjørings- og steriliseringsprosedyre. Dere kan godt vaske flaskene i oppvaskmaskinen isteden for håndvask (bare huske skyllingen først). Vaskes de på et program som er 65 grader eller mer så trenger dere ikke sterilisere flaskene etterpå (gjelder barn over 4 mnd). Flaskesmukkene anbefales det å sterilisere i hele flaskeperioden uavhengig av rengjøringsmetode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå