Gå til innhold

til dere som har flaskebarn...


Anbefalte innlegg

Skrevet

vår datter er 9 mnd og vi vasker flaskene for hånd med zalo og putter dem deretter i avent sterilisatoren, men er det kanskje bedre å vaske flaskene i oppvaskmaskinen?Men synes å ha hørt at melkefettet sitter mere fast etter oppvaskmaskin vask....noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å forhindre hvitt belegg skal man skylde de rett etter bruk:

 

- skylle først i kaldt vann for at melkeproteinene ikke skal stivne

- skylde så i varmt vann for å få bort fett

 

Deretter vanlig rengjørings- og steriliseringsprosedyre.

 

Dere kan godt vaske flaskene i oppvaskmaskinen isteden for håndvask (bare huske skyllingen først). Vaskes de på et program som er 65 grader eller mer så trenger dere ikke sterilisere flaskene etterpå (gjelder barn over 4 mnd). Flaskesmukkene anbefales det å sterilisere i hele flaskeperioden uavhengig av rengjøringsmetode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...