Gå til innhold

Hva er det slags mødre som....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...aksepterer dårlig behandling av lege?? Ser SÅ mange innlegg her på BIM om mødre som føler at de ikke blir tatt på alvor når barna er syke og så kommer de hit inn og syter om det. Hva er det egentlig med dem? Hvis mitt barn hadde vært sykt så hadde jeg smelt i bordet til legen og KREVD å bli tatt på alvor!!! Får være måte på "glorifisering" av legen og dens kvalifikasjoner, det er DU som kjenner DITT barn best, kjemp litt da!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg! Man må jo kunne si ifra hvis man føler seg dårlig behandlet!

Skrevet

Jeg er datter av en forelder som slår i bordet og har nok arvet det.. ;) noen ganger er det veldig greit å kunne banke litt i bordet og si at dette er IKKE greit!.. Er nok ikke like flink når det er meg selv som gjelder da.. men når det går utover min sønn, da finnes det ingen nåde.. hehe...

Men min far, og forsåvid også min samboer er ikke like flinke til dette og liker ikke å "si ifra" på den måten, selv om det jo egentlig alltid fører frem.. Da min lillesøster fikk en stekepanne full av kokende pastasaus over hele kroppen klarte ikke min far å få ambulanse, de mente at de kunne klare å kjøre henne selv, da tok mamma tlf og "vips" dukket ambulansen opp..! Og det var godt for det var en temmelig alvorlig forbrenning på en 3 år gammel jente, og resulterte i flere uker på sykehus!! Nå er jenta stor og helt fin ;) så det gikk heldigvis veldig bra da..

men det er bare å STÅ PÅ KRAVA!! :D

Skrevet

Hva skal du gjøre da? Når legene sier at de ikke kan utrede mer?

Mener du da at det hjelper å slå i bordet, skrike eller bli uvenn med legen? Du kan slå istykker kontoret til legen, eller rope og skrike og til og med rive av deg håret, men leger er bare mennesker de og, og om de sier at de ikke får gjort mer, så får de rett og slett ikke det. Tro meg, de gjør sitt beste, for alt de gjør loggføres og blir trekt opp igjen om ting går galt.

Skrevet

Det er ikke alle steder man kan velge og vrake i leger. Dermed får man samme forhold til legen som til tannlegen og læreren: siden man er prisgitt å ha et noenlunde bra forhold også i tida framover, unngår man konfrontasjoner i det lengste. Det kan jo også hende at legen har rett. Skal man dømme etter en del innlegg her inne, finnes det jo nok av mødre som selv mener å vite best, men som har svært lite peiling når det kommer til stykket.

Skrevet

Men når ungen helt klart er syk og legen ikke orker å gjøre noe med det, sier bare at dere må se det ann??? Da er du en dårlig mor hvis du ignorerer varseltegnene, og ungen viser seg å være alvorlig syk!

Skrevet

Det er ingen leger som ikke orker å se på pasienter. Skjerpings....

Skrevet

har du vært på legevakta noengang?

Har fått så dårlig behandling der noen ganger at jeg blir helt matt..!

Opplevde en gang at legen skrev ut antibiotika for halsbetennelse til ungen min med ørebetennelse.. uten en gang å kikke i halsen(!!!!!!), men ørene de var "heelt fine".. Vi gav paracet mot feberen den kvelden, kjøpte ikke medisinen, men dro heller til fastlegen og fikk konstatert - ørebetennelse.. Akkurat som vi trodde.. ;)

Er nok ikke alle leger som ser så godt på pasientene sine..

Men for all del, det er flinke leger på legevakta også.. Problemet er at det er helt tilfeldig hvem man møter på og hva de vanligvis driver med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...