Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Tenker typ kurs, utdannelse...slike ting. Er det fritt frem? Altså så lenge det ikke er betalt.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Man kan ikke ta utdannelse mens man er hjemme i foreldrepermisjon og mottar økonomisk støtte fra Nav, i så fall må man velge graderte foreldrepenger. Tok videreutdanning i førstehjelp mens jeg var hjemme i foreldrepermisjon, men fikk tillatelse fra nav til dette ettersom arbeidsgiver utbetalte foreldrepengene mine under permisjon. Anbefaler deg og høre med Nav før du starter opp med noen utdanning eller kurs når du er hjemme i foreldrepermisjon.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Ja, man får ikke spørsmål fra nav om hva man bruker dagene til.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Hehe det har du nå sannelig rett i, men som sagt jeg ville forhørt med med dem før jeg ble meldt som svindler fordi jeg begynte med utdanning etc når man mottar foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Jeg får også utbetalt gjennom arb.giver. Men mange tar jo f.eks lappen, som jo er et slags kurs. Og mener da å ha hørt at det ikke er helt uvanlig å ta opp fag eller studere noe annet deltid eller over nett? HI
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Går sikkert fint, jeg både jobbet og studerte mens jeg hadde foreldrepermisjon, ba bare om at lønnen min ble utbetalt via min mann siden vi jobber i samme firma!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 HI her: Snakket med NAV nå, og så lenge det ikke er betalt så legger ikke de seg borti kurs/utdannelser etc
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 Puh, Takk og lov, jeg satt her og ble litt nervøs av denne tråden jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå