Gå til innhold

noen som har brukt lommeslynge(babasling) eller mobywrap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er deres erfaringer med det? jeghar lyst å bestille men vet ikke hvilken type enda...

hva bruker dere andre, og hva vil være mest praktisk, mest behagelig både for mor og barn? (midt på sommeren)...

tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en Babasling til minstemann da han var nyfødt. Skulle først og fremst bruke den på en lang flytur da han var et par mnd for å få hendene litt fri.

Øvde og øvde hjemme på forhånd, men klarte aldri å legge han oppi så han lå bra.

Endte med at slyngen ble hengt i gangen og der henger den enda.

Skal teste den igjen nå som han er 9 mnd i andre stillinger.

Skrevet

det hørtest jo ikke greit ut, den så jo enkel ut å bruke, men hver sin erfaring og smak, håper du får dreisen på det nå da :)

Skrevet

Lurer på om sjalet mitt er mobywrap?? Har ihvertfall et elastisk sjal på vel 5 meter som jeg brukte masse. Deilig å kunne være nær babyen, hun sovnet fort og jeg hadde hendene fri til den eldste. Brukte det i litt mindre grad til nr tre, da hun var veldig grei å bare legge ned i senga så sov hun. Til henne ble det mest brukt hvis jeg skulle noe sted med alle tre. Da hadde jeg mulighet til å leie de to andre når vi gikk fra bilen, og det var enkelt å få babyen til å sovne når vi var på besøk til folk som ikke hadde noe trygt sted å legge en baby. Nr 2 som jeg brukte det mest til er født midt på sommeren. Det er varmt å bære da... Er ihvertfall stor forskjell fra vanlig babybjørn som jeg hadde med nr 1.

Skrevet

har vurdert mobywrap ja, men tenker som sagt på at det kan bli varmt midt på sommeren, selv om de har forskjellige stoffer som transportere bort varme etc...

med førstemann hadde jeg en såkaldt "bæremeis" noe jeg ikke vil bruke igjen, ikke behagelig, og ikke godt for babyen i starten heller, og forferdelig for ryggen...

takk for svar ! andre ?

hilsen HI

Skrevet

Kjøp deg et elastisk sjal i bambus eller en ringslynge i lin eller silke. Babasling er ikke noe ok bæretøy! Skal du ha en lommeslynge så kjøp en som ikke har "bag". Bagslyngene er ikke bra for babyen.

Hvis det er til en litt større baby ville jeg kjøpt en meitai eller en ergo.

Skrevet

har du brukt ringslynge da og kan anbefale det ? er så mange varianter og velge mellom, og de ser jo alle"fantastiske ut" å bruke ....

HI

Skrevet

Jeg har brukt ringslynge en del og synes det er ok til kortere bæreturer. Jeg liker best å ha lik belastning på begge skuldre så jeg har brukt sjal, meitai og ergo mest.

Til en nyfødt sommerbaby så er bambussjal uvertruffent.

Skrevet

uovertruffent*

mye smuler i tastaturet gitt...

Skrevet

Lommeslynge, er det sånn som man legger babyen ned i på en måte? Det blir det sterkt advart mot fordi det ikke er bra for barna.

Det kommer jo veldig ann på hvor stor babyen/barnet er, og hva du skal bruke det til.

Jeg har mobywrap (elastisk og brukes til "små" babyer.) Har brukt det kjempe masse til veldig mye, turer på butikken, hjemme, fjellturer etc. Kan bli varmt på sommeren.

Vevd sjal er ikke så strech som elastisk, men finnes i mange stofftyper så du kan få ett som ikke er så varmt.

Ringslyngen har jeg brukt mest fra barna er så store at de kan "sitte" på hoften. Har da brukt den når jeg raskt skal "henge på meg ungen" f.eks survete unge mens en lager middag, inn og ut av bil/butikk og sånne ting. Jeg har aldri gått med den langt og lenge.

Mei tai liker jeg veldig godt når babvyen er så stor at den kan sitte med bena ut. Finnes mange varianter, også noen som ikke har så lange bånd, men mer ringer man trer det i (husker ikke hva de heter.) Også har jeg ergo, som pappaen liker best og som blir mest brukt på fjellturer.

Skrevet

Det er bagslynger man advarer mot, ikke ordentlige lommeslynger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...