Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 ...var er stund siden sist, og nå skal jeg på intervju hos en privat bedrift, ikke sykehus som jeg er kjent med.. Har forberedt meg på... litt om meg selv, bakgrunn, pos og neg sider, lest det jeg fant om bedriften på deres hjemmeside, og forberedt noen sp.mål. Har vasket håret, sminket meg litt og kledd meg "rent og pent". Noe mer jeg bør huske på? Skal jeg ta med alle papirer? Dette er et førstegangsintervju, regner med flere runder, de har ikke bedt meg ta med noe...
Nat27 Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Om+jobbs%C3%B8k/Jobbs%C3%B8kertips/Jobbintervju Jeg ville tatt med alle papirer. Ikke sikkert de vil se dem, men har du dem med uansett virker du godt forberedt dersom de spør om å få se (Du trenger jo ikke legge dem frem om de ikke spør). Ellers må du huske å slappe av, være deg selv -vær ærlig og positiv. Nøkkelord: SELG DEG SELV! Lykke til
Verbena Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Vær deg selv! Min erfaring er at jo mer ærlig og seg selv man er jo bedre sjangser har man! Husk blikkontakt, bestemt og fast håndtrykk og smil!!!
Wopi Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har selv personalansvar og jobber mye med ansettelser. Mine tips er: Fast og tydelig håndtrykk. Se intervjuer i øynene, vær vennlig (smil mye!) Takk ja til noe å drikke. Og grunnen til det, er fordi at når du får et spm du trenger å tenke litt på, ta deg en slurk vann, mens du tenker. Arbeidsgiver legger dermed ikke merke til om du er usikker. Husk at det ikke er om å gjøre å svare raskest, tenk før du svarer, så det ikke blir flåsete. Lykke til, dette klarer du fint! Og ta med papirene dine, spør om de vil se på dem, også hvis de ikke spør etter dem. På denne måten vil du fremstå som forberedt!
Espoir Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 http://nyheter.uib.no/?modus=vis_nyhet&id=48006 Lykke til.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2011 Takk for svar og linker! Jeg har alle papirer her, men bare orginaler og ikke kopier som jeg kan legge igjen. Bør jeg dra innom å få kopiert opp alt sammen, eller kan de få det senere - og det holder de får titte evt. ta kopi selv? Autorisasjonen min som sykepleier krever feks rett kopi, men haster kanskje ikke på et førstegangsintervju?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå