Gå til innhold

Lillesøster/lillebror til Sondre, Erlend og Ragnhild

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forslag til navn til lillesøsteren eller lillebroren til Sondre, Erlend og Ragnhild? Allerhelst vil vi at navnet skal inneholde bokstavene r, n og d, da både Sondre, Erlend og Ragnhild gjør det. Dette var ikke et spesielt bevisst valg, men når det først ble slik hadde det vært gøy å fått det til på fjerdemann også. I alle fall hvis navnet er fint! ;-) Av jentenavn har vi funnet Reidun, Gudrun, Adriana, Alexandra og Andrea, men ingen av de falt i smak. Guttenavn som Aleksander, Adrian, Ferdinand og Bernhard er heller ikke de vakreste vi vet om.. Tar gjerne i mot andre navneforslag som passer fint inn i søskenflokken! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, litt av en jobb om du absolutt må finne navn med r, n og d. Da ar du jo for eksempel Randulf og Randi, men det er jo ikke pent!

Det er jo litt "gamle" trauste navn du har på barna dine (veldig fine forresten), jeg ville fortsatt i samme sjanger: Sigurd, Aksel, Johannes....

Jentenavn: Johanne, Ingrid (se der har du bokstavene dine også jo!), Astrid...

Skrevet

Takk for fine forslag! :-)

Vi kommer nok til å gå bort fra r, n og d, hvis vi ikke finner veldig fine navn altså, det hadde bare vært gøy om vi fikk det til! ;-) Ungen skal ikke få et navn vi ikke syns er vakkert, bare fordi vi vil ha med de bokstavene.. :-P

Johannes og Johanne(allerhelst Johanna, kanskje) står høyt på lista, og Ingrid er oppe til vurdering. Astrid er også vakkert, men vi "kan" ikke bruke det.

Skrevet

Jeg leste faktisk overskriften sånn: Sondre, Erlend, Ragnhild og Sigurd :-)

Av jentenavn er det ingen som slår meg sånn med en gang...antakeligvis får du en gutt, som passer til Sigurd :)

Skrevet

Fine namn de har frå før! Eg ville heller kutta på kravet om ein av bokstavane framfor å velje nokon av dei andre namna du ramsa opp. Synes ikkje dei passar så godt til dei andre.(Reidun og Bernhard kunne passert)

Kjem berre på namnet Endre som tilfredstiller krava, men det vert kanskje litt likt Erlend? sjølv om eg synes det går. Ingrid var jo eit bra alternativ.

Sjølv likar eg namna Ingeborg og Brynjar, men er litt vanskeleg å putte ein d inn i desse ;-)

Skrevet

Sigrid og Signe er gode jentealternativ til Sigurd.

Det første som slo meg var Solveig og Øyvind.

Skrevet

Ingrid og Sigurd. Eventuelt Sindre, men det kan jo bli for likt Sondre da:)

Skrevet

første ejg tenkte da jeg så overkriften var Solveig

Skrevet

Syns Sigurd er et flott navn som står til de andre, samme med Torstein, Torgrim, Sigvart, Sivert og Severin, Harald

Dagrun har alle bokstavene. Sigrid, Sigrun, Torunn, Arnfrid er flotte navn i samme gate.

Reidun er et klassisk og lite brukt navn, Ingrid og Sigrid kanskje litt for vanlig nå?

Skrevet

Jente:

Astrid, Sigrid, Signe, Inga

Gutt: Einar, Sverre, Dag

Skrevet

Vi har en Sondre, og når han skulle bli storebror var det Gudrun som var alternativ for jentenavn. Da UL viste gutt hadde vi Erlend og Ola høyt på lista.

Men hverken Erlend eller Ola passet ikke til gutten vår, det ble en Sigurd :)

Skrevet

Ingrid og Anders synes jeg passet godt med de andre :)

Andre forslag:

Andreas

Andre

Endre

Sander

Jarand

Andrine

Sandra

Randi

Skrevet

Sigrun (kan jo putte på en d til slutt også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...