Gå til innhold

bestemor som favoriserer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

den ene jenta mi! hun sitter titt å ofte og forteller meg hvor pen den eldste jenta mi er, at hun har et sånt pent ansikt og kan bli modell. fint det! så spørr jeg da om den minste ikke er pen? Da blir hun helt stille og trekker på det...så sier hun bare videre om hvor fin den eldtse er. Og det også mens den minste på 3,5 sitter å hører på... Det hjelper jo ikke akkurat at den minste har fått briller, jeg er redd for at hun føler dette og får med seg hva bestemoren sier???

Så da minste jenta gikk på rommet sa jeg rett ut til svigermor at jeg syntes dette var stygt gjort!!! at det er greit at hun tenker og føler ting, men at hun ikke trenger å si det! akkurat som jeg skal sammenligne deg med din tynne,flotte søster??? (hun er litt rund ja). da ble det stille lenge, før hun ba om ynskyldning!!

 

Syns dere jeg var for krass mot henne???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg syns du var for snill. Jeg syns du skulle krevd at hun gikk inn på rommet til barnet og ba HENNE om unnskyldning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så dumt å dømme barna ang. utseende fra de er så små.

Her speiles ofte nok den stygge andungen historien seg gang på gang.

De som skinner mest som små, er ikke nødvendigvis de som blomstrer

mest opp som voksne eller tenåringer.

Så naturen lager sin egen hevn.

 

ja, ja...gamla ba nu om unnskyldning.

Ikke alle som kjønner pedagogikk idag, spesielt blant eldre generasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner eg vert skikkeleg provosert av dette her!

Ja, eg er vokse opp med ei bestemor som har favorisert andre søskenbarn sjølv, men det har då jammen vore snakk om "heile familiar", at ho brydde seg meir om ungane til eldste dottera og yngste sonen enn oss andre. Det lærte eg meg jo til slutt å takle, sjølv om det var ein del vanskelege periodar i løpet av oppveksten..

 

Men det er faktisk mykje, mykje verre å favorisere eine ungen i ein søskenflokk, og i tillegg på grunn av utsjånad! Eg hadde ikkje tolerert det på nokon som helst måte, og viss eg var i rette humøret kunne eg glatt nekta bestemora å treffe barna. (eg hadde vel funne ei betre løysing, men eg hadde vorte ganske forbanna!) Dersom ho held fram med oppførselen sin, og eg var deg, ville eg sett meg ned saman med henne og mannen din og fortald henne at slik oppførsel mot barnebarna ikkje er grei på nokon som helst måte, og at viss ho ikkje klarte å oppføra seg ville det få konsekvensar! Makan til kvinnfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en bestemor som har favorittisert barnebarna sine. Barna til sønnen hennes har alltid vært bedre enn barna til dattra hennes. Jeg og min søster var ikke så gamle før vi bestemte oss for at vi ikke ville ha så mye kontakt med henne, ikke mer enn vi måtte. Min mor syns dette var sårt, at vi ikke ville ha noe stor kontakt med moren hennes. Men hun skjønner oss godt, men fortsatt ett sårt tema.

 

Min mor tok dette opp gjentatte ganger, min onkel gjorde det også for han også så det. Men ingenting hjalp, men mannen hennes var ikke slik. Han tok alle for den de var, og var like glad i oss alle. En vanskelig mann å forstå, men snill som dagen var lang.

 

Hadde noen av besteforeldrene til mine barn gjort eller sagt noe slikt så hadde det blitt liv i leieren her. Barn er barn og skal få lov til å være barn, besteforeldrene har ingen anledning til å favoritisere noen av ungene her i huset. At ungene gjør forskjellige ting med besteforeldre er en annen ting, men ingen skal settes forran den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...