fjotteline Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 hva tenker dere om dette? erfaringer? noe jeg må ta hensyn til? har lyst å bestille tur men tenker om det er noe spes jeg må tenke på.... er da akkurat 7 mnd langt når vi skal dra... takk for svar!
Mia2011 Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Hei, Vi skal reise til Egypt neste uke, ca.6timer flyreise, da er jeg 27+ uker, bestilte turen for ett par uker siden. Vi reiser all inclusive og har vært der tidligere, har tatt være forhåndsregler med ulike vaksiner gjennom årene, og har med litt mot magen for sikkerhetsskyld Er ikke redd for noe egentlig, men må være påpasselig med hygiene, og kontakten med dyr, ellers er det greit. Flyreisen blir spennende, har ikke flydd som gravid før, men har investert i ett par støttestrømper så det bør gå greit, mye væske og litt bevegelse, så går det nok greit Jeg er frisk og har sålangt hatt et ukomplisert svangerskap, men snakket for sikkerhets skyld med jordmor sist kontroll, bare for å ha gjort det, og vi har avbestillings forsikring, i tilfelle man vet jo ikke hva som skjer de neste ukene.. Det er altså individuelt, men hvis du ellers er frisk synes jeg du skal ta en tur og kose deg
wjkcg Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Det aller meste går greit. Jeg drar til Thailand nå - i uke 22. Synes det var nyttig å ha lest denne: http://www.lommelegen.no/322877/flyreise-og-graviditet Også greit å sjekke med flyselskapet hva slags regler de har - varierer noe, slik at du ikke får noen problemer med det.
Mixit Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Men er det lov å fly i siste trimester da? Dette bør du sjekke opp før du bestiller hvertfall.
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 ordne med attest fra lege å sjekk med flyselskapet...
løveprinsen <3 Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Hei. I mitt forrige svangerskap reiste vi til tyrkia i slutten av mai og var tilbake i starten av juni. Hadde termin 1.aug. Det gikk kjempebra. Tenk litt over hva du spiser bare. Du må sjekke med flyselskapet du skal reise med om hvilke regler de har i forhold til å fly i 3.trimester. Det varierer fra selskap til selskap. Få også med deg en legeerklæring på temindato og at du er i god form. Det hadde jeg og fikk bruk for den på flyplassen i tyrkia når vi skulle reise hjem. Ønsker deg god ferie:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå