Gå til innhold

Infulensavaksinen?


vårt 2 gull:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, har ikke tatt den, men er så heldig at jeg kan styre hverdagen min veldig. Jeg er hjemmeværende, og snuppa er ikke i barnehage, så her er det bare pappaen som i utgangspt kan dra med seg smitten hjem.

 

Legen min anbefalte meg å se det an, og at evt pappaen tok vaksinen for å beskytte familien. Kommer det et stort utbrudd i bydelen vår, skal jeg vurdere det igjen, men foreløpig tar vi den ikke.

 

Vi hadde også et langt sykehusopphold med datteren vår i fjor vinter, og absolutt alle overlegene som var innom for å hjelpe til med diagnosen spurte oss om vi hadde gitt datteren vår influensavaksine. Må innrømme at dette gjorde meg veldig skeptisk, så jeg vil skåne datteren vår, og det ufødte barnet så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen min i dag og han sa jeg kunne tenke på det, men hans subjektive mening var at det ikke var nødvendig. Jeg har i tillegg lett astma men ...

Jeg spurte hva risikoen for barnet var og han sa at barnet ikke blir skadet eller blir syk i den forstand, men at jeg kunne bli hardere rammet over en lengre periode og slik sett var i dårig allmenn tilstand med lite matlyst og fare for å ikke drikke nok.

Nå skal det sies at jeg tok svineinfluensavaksine i fjor...og legen sa at influensa B som er en del av influensavaksinen og influensaen i år er en mild influensa.

Jeg velger å ikke ta den. Dessuten har jeg folk i huset som er syke allerede og er det influensaen så er det for sent for meg å ta vaksine nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Jeg har tatt den og er veldig glad for det. Tok den når jeg var 15+6 på veg. Årets influensavaksine inneholder ikke tilleggsstoffene som det blei diskusjon om i fjor. Jeg stoler fullt og helt på legen min som anbefalte meg å ta vaksinen. Jeg treffer 100 nye barn hver uke, og er veldig glad for at jeg og babyen min er beskyttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:-) Jeg har også tatt den nå..:-) Legen min, jordmoren min og gynokologen anbefalte den,så jeg får stole på de:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har heller ikke tatt vaksinen i år siden både lege og jordmor mente det ikke var nødvendig.

 

Til anonym 13:29: Disse artiklene du henviser til omhandler svineinfluensavaksinen som ble gitt i 2009/2010. Det er ikke den samme som influensavaksinen som gis nå.Det to vaksinene er laget på to forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...