Gå til innhold

Franske makroner :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei og nei ... nå har jeg blitt hekta på disse deilige søtsakene....

Var 2. gangen jeg lagde dem. Første gangen måtte jeg kaste alt... :(

Her er resultatet :)

http://www.villaperlesukker.no/?p=528

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, alltid hatt lyst til å prøve og lage makroner, og med oppskrifta di så kanskje jeg får det til:) Men hvor lenge er de holdbare? Uten fyllet da.

Skrevet

Lille je: Disse kan fryses:) Helst uten fyll og da kan du ha dem lenge :)

Men jeg lover deg at de helt sikkert ikke varer så lenge hahaah

Denne oppskriften er veldig bra. Jeg fant noen oppskrifter på nett hvor det sto stekes på 190 grader i 15 min. Da ble de ødelagte. Noen skriver også at de skal tørke i 3 timer.

Jeg tørket dem i kun 1 time.

Husk å sette et tomt bakebrett under det som er fylt. Slik unngår du at de sprekker :)

Gjest amandine
Skrevet

Å du altså, perlefrøken. Jeg sier ikke mer, jeg er på slankern! Skal bli rik og slank til sommeren;-)

Gjest amandine
Skrevet

Makroner er sinsykt godt! Og sånn sett også hovedingrediens i min families tradisjon til store anledninger. Fra iallefall min oldemors barndom har vi spist Hoffdessert til jul og andre høytider. Makroner dynket i likør, med krem og mørk sjokolade..

Skrevet

Rik og slank altså.... ja der har du meg.... rik på kjærlighet og slank etter en influensa hihi....

Makroner er bare så deilig og ikke vanskelig å få til når man bare får tips om steketid, tørketid og miksing :)

Du et spørsmål: i går spurte jeg i ett av mine innlegg på bloggen for første gang om de kunne være så vennlige å "like" siden min på facebook samt å melde seg på nyhetsbrevet. Jeg skal ikke si med antall her hvor mange som registrerte seg på siden min men burde jeg nå gå inn i alle mine 200 innlegg og skrive dette nederst ?

og så slutte å spørre på facebook om folk deler siden min med andre?

Gjest amandine
Skrevet

Kan du..Om du gidder;-) jeg har nå iallefall Satt meg opp på lista di;-)

Er rik, jeg også! Bare ikke helt slank nok.. Var Anne-B tror jeg som hadde sånne planer inne på krangle he he. Bikinisesongen er innen rekkevidde for meg, med mindre alt for mange makroner kommer i veien..

Gjest amandine
Skrevet

Når jeg tenker meg om synes jeg du skal la det stå på fb også..

Skrevet

Huff da, det ser ut som noe jeg kan like (veeeldig)... Har ikke noe forhold til makroner fra før, men det er altså bare mini mandelbunner? Jeg elsker jo mandelkake, begynte tidlig å ønske meg det som burdagskake - mamma lager en veldig god med fluffy sjokoladekrem (du vet den omvendte egedosis smørkremen jeg skrev om på bloggen din en gang). Tenker den kan gjøre seg som fyll også!

Du Villa, fant du noen finnkode?....

...og amandine, du har pm :)

Skrevet

Nå lurer jeg fælt på hva jeg mente å skrive i den første setningen.

Hva kan det være da? Kan det være LINKEN jeg mente å skrive? Kan det bli til kosen i en hurtig tastesituasjon?

Haha

Skrevet

oppfølgingsspørsmål: Hadde du kjøpt løse stotrekk til spisetuestolene? og i så fall hvor?

Skrevet

Ikea my friend :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...