Snuppi snella<3 Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Eg jobber no i bhg som vikar, har hatt forskjellige vikariater i 2 år no.. Er gravid no 5 uker på vei å lurer da på om kordan det blir me sykemld. Mitt vikariat går ut no 1 mars å kommer sikkert da til å ikke få noe fast vikariat igjen hvis de da finner ut at eg er gravid. Men hvis eg blir sykemeld kor blir da sykemld da sendt?? Har eg rett på sykepenger? Har jo jobbet i 2 år men bare lurer på kor eg sender sykemeld etter viakiatet går ut. Skjønte dere problemet mitt?? Håper noen kan svare meg??
Guttemamma75 Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Du har rett på sykepenger sålenge du har jobbet i de siste 4 ukene.. Det er selvsagt legen som må vurdere medisinsk grunnlag for sykemeldingen, at du ikke har noe jobb er selvsagt ikke grunn for sykemelding. Det skal også godt gjøres å være sykemeldt resten av svangerskapet, legen sykemelder bare for maks 1 mnd av gangen og din arbeidsevne vurderes fra gang til gang..Nav utbetaler sykepenger, men vær obs på at dersom du har vært i et engasjement/vikariat på under 6 mnd vil du kun få dagpenge grunnlag som sykepenger...
Snuppi snella<3 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2011 jobb eller sykemld er det samme står det jo alle steder.
♥ Baby - 02.07.11 ♥ FØDEKLAR Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Jeg er i samme situasjon, bare problemet er at min kontrakt går ut nå i begynnelsen av februar, og jeg har vært sykmeldt siden julen. Så jeg vet at jeg ikke får videre kontrakt Jeg sa til legen min, at jeg ikke kunne gå sykmeldt, grunnet dette, og at jeg antagelisvis mister da min jobb, men med 2 barn hjemme, og god grunn for sykemld må man jo ta hensyn til seg selv også. Så jeg vet ikke hva som skjer. Utrygt altså, når man ikke har fast jobb. Og hva med permisjonssøknad, hvor skal den sendes da f.eks, når man ikke lengre har arbeidsgiver??
Guttemamma75 Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Det er nav som utbetaler både sykepenger og permisjonspenger..
Snuppi snella<3 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2011 missforsto litt, trodde du mente at eg vist eg hadde vært sykemeldt i mer enn 6 mnd hatt eg bare fått dagsats i fødselspenger. men eg har no jobbet der i 2 år
Snuppi snella<3 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2011 da må du bare være SM sånn at du får penger da eller??
♥ Baby - 02.07.11 ♥ FØDEKLAR Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Ja, etter hva jeg forstår Ellers har man ikke jobb, eller sykepenger, og dermed ingen permisjons rett
Snuppi snella<3 Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2011 men k sende du da sykemld din? siden vikaret ditt går ut så sender du ann vell ikke til jobben men til nav eller?
♥ Baby - 02.07.11 ♥ FØDEKLAR Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 jeg sender det til jobben , har jo jobb til beg av februar. Men etter det så vet jeg ikke, om jeg blir sykmeldt videre, eller hva som skjer...
Guttemamma75 Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 Du har nok misforstått nok en gang, om det siste vikariatet du går i er på under 6 mnd får du ikke fulle sykepenger men dagpengegrunnlag.. Det blir også dette du da får utbetalt i foreldrepermisjon.. Dette er for at man ikke skal kunne bare begynne i en kortvarig kontrakt, jobbe litt - så bli sykemeldt og motta full lønn (altså sykepenger) utover kontraktsperioden..
Makko med to små gutter Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 Om du er 5 uker på vei ville jeg aldri fortalt noe som helst på jobb, når du ikke har fast jobb, men har mulighet for nytt vikariat. - Det står IKKE på sykmeldingen din(står kun på din og legens kopi) og arbeidsgiver har ikke lov til å spørre. Bare finn på noe annet, om de skulle spørre.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 17. januar 2011 #13 Skrevet 17. januar 2011 Da jeg var gravid forrige gang var jeg vikar. Vikariatet mitt gikk ut i april og jeg hadde termin i juli. Dama på Nav sa faktisk rett ut til meg "for all del, sykemeld deg". Nå var ikke dette noe problem for meg da, slet med kvalme, bekkeløsning, lavt blodtrykk osv så ble sykemeldt på flekken. Sendte da sykemelding til Nav og de betalte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå