Gå til innhold

overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

mister den i februar..er d på noen måte forlenge den likevel om man ikke er under utdannelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte en saksbehandler på nav forvaltning om dette her om dagen. Venninna mi mistet den i forrige måned og er veldig fortvilet. Så da jeg hadde nav-dama på tråden så spurte jeg om dette. Da sa hun at det kun er under utdanning eller om barnet eller mor er sykt sånn at man søker på særskilt grunnlag.. dessverre..

Alternativet blir evnt å søke sosialstønader som bostøtte o.l

Skrevet

ja man blir jo frustrert når man mister 12600...og sitter med 2 barn og masse annet som skal betales

Skrevet

det kan gis os i 6 måneder ekstra etter at man har meldt seg arbeidssøkene hos abeids og velferdsetaten etter §15-6 i folketrygdloven

men det står kan....

Skrevet

har stått som arbeidssøker der i 2 år nå

Skrevet

ut i fra lovens ordlyd så vil ikke den gjelde da.

det du må gjøre er å snake med sosialkontoret, slik at du får penger til å gi deg og barna dine det dere trenger.

selv om det kanskje ikke føles så bra så får du hvertfall penger til livsopphold.

Skrevet

Alle får jobb i kassa på rimi o.l og da vil du få mye mer enn 12-13 tusen i lønn. Søk først 100% jobb og så har du krav på å få kortere dager og mer tilpasset dager i forhold til små barn. Nå er det ikke lett å få akkurat de jobbene man vil ha. Men det er veldig dårlig å ha så store hull på cv ved å gå uten jobb så lenge.

Bli en av skattebetalerne og ikke snylt på de andre skattebetalerne sine penger :=)

Skrevet

du aner jo svært lite om hi. så det er ganske teit å si.

for alt vi vet så kan hun bo temlig landlig der det faktisk ikke er lett å få dagtidsjobb på rema, og det kan være 100 andre grunner som gjør at hun fremdeles er arbeidsledig.

du kan enten være nedlatene og forutintatt som nå og dytte henne ned eller hjelpe henne.

Skrevet

har faktisk søkt på rimi..og ja de trengte folk,men kun kvelder og helger da jeg ikke har mulighet. har ikke så mange her som kan stille opp å være barnevakt eller. tru meg jeg har prøvd d meste... sliter og med ryggen,noen som også plager meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...