Gå til innhold

hadde du reagert hvis din far oppførte seg slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurer på om mine grenser er langt ifra normalen eller om jeg reagerer helt normalt....

mine foreldre gikk fra hverandre for noen år siden, og etter det har han det tungt som singel og finner ikke roen. var mye utro med mamma.

men for en liten tid tilbake sendte han sms med flørtende antydninger til min kusine (min mor sin niese)

Og det var min mor som fortalte dette, og jeg ble skikkelig skuffet, sint, følte stor avsky osv. Snakket ikke med min far på en stund og til slutt fortalte jeg han hvor sint jeg var og han tråkket over en strek som ikke er akseptabel.

Nå har jeg "tilgitt" ham og tenker at dette får han ordne opp i selv. jeg gidder ikke ta hans sorger/feilsteg som mine.

Men jeg klarer ikke å slappe av å prate normalt med ham.

og idag var vi på middag hos ham. og i en kort samtale ble det snakk om MGP fra igår. Jeg sa jeg ikke var så begeistret over alle sangene, men var fin den som vant. Og jeg spurte hvilke sanger han likte. Og da sa han den til hun første og den som vant. Og jeg sa da vedr den første (syntes den var litt "teit" guns & boys liksom....) at den likte ikke jeg. Ja han likte at hun var så lettkledd.

Jeg ble helt stum. Syntes det er helt upassende for han å si noe slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med deg. Du må nok faktisk bare si til ham at du unner ham sitt frie og freidige liv, men at du ønsker å beholde ham som far og ikke som jovial ungkar.

det er ikke alle ting man trenger å vite om sine foreldre...

Skrevet

Hadde syntes det var fælt! Helt utenkelig for meg at mine foreldre sier sånt. Så jeg skjønner deg godt.

Skrevet

Personlig hadde jeg nok ikke reagert. Min fars samboer hadde nok sendt ham et blikk som kunne drepe derimot ;)

Skrevet

Men min situasjon er veldig annerledes da. Jeg har snart 29 års erfaring som datter av skilte foreldre som tror de aldri vil bli gamle ...

Skrevet

ja, det er slik jeg og ønsker det.

men han skjønner ikke det.

det er faktisk så gale og at han legger ut kommentarer på fb som er meget ubehagelig å lese også.

nei, det er bare det han skjønner ikke hvor grensen er.

han mangler en sosial antenne. og det er fælt å vite om sin egen far.

syntes det er flaut og føler meg hjelpesløs. syntes synd på ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...