Gå til innhold

Økedøgn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er ikke fornøyd med melkenengden, så jeg må gjøre en innsats nå om eg fremdeles skal amme..

Har noen gode tips for hvordan jeg skal oppnå dette mest mulig effektivt? Føler jeg trenger melk FORT!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Munkholm!

Når man har drukket omtrent halve flasken kjenner man melken strømme på:)

Skrevet

Stå opp hver tredje time på natten for å pumpe om du ikke ammer, og pump en liten stund etter hver matøkt, det bør være minst hver tredje time. Hvis han sover veldig lenge, bør du pumpe isteden. Skvetter du evt får til overs kan du fryse, og på kjøpet får du et barn som blir vant til flaske, hvis han ikke allerede er det da ;-)

Jeg fikk mye melk da jeg brukte Avent pumpe, mens melkemengden ble mindre av Medela-pumpen... Prøvde to runder, for å være sikker, men det samme sjedde andre gangen..

Skrevet

Lillegutt spiser aldri sjeldnere enn hver 3.time så sånn sett går det fint. I natt har det vært flere matinger enn det pleier, så han blir ikke skikkelig mett pr mating:(

men hvordan er det med grøt på kveldstid for baby på 3,5mnd? Er det for tidlig, eller går det greit? I så fall er det noen typer som er bedre enn andre?

Jeg skal kjøpe inn litt mme idag tror jeg, slik at lillegutt i hvertfall skal bli mett.

Skrevet

Ett glass rødvin om dagen hjelper... fikk tips om det av min jordmor da jeg slet veldig med ammingen første gangen. Det skal ikke være noe mer enn ett lite glass da, og det er viktig at babyen er over seks uker gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...