lykke74 med 3 små Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Kjøpte en flaske natusan babyolje for en stund siden og på den står det at den er parfymefri. For en tid tilbake hadde jeg en dråpe i vaskevannet da jeg skulle vaske gutten min og kjente at det luktet parfyme / "godt". Tenkte ikke videre over det der og da. I går kveld slet han med magevondt og jeg brukte av den samme olja og masserte magen hans. Tenkte da over parfymelukta igjen. Luktet på olja i flaska og det luktet jo faktisk parfyme av flaskas innhold. I morges våknet lillegutt med prikkete mage.... Han hadde bare prikker der jeg hadde brukt olja. Er det slik at denne olja lukter "godt" selv om det står at den er parfymefri? Eller kan det være en "produksjonsfeil"?
*smula* Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Oljer kan godt være parfymefrie og samtidig lukte godt. Hva inneholder den?
lykke74 med 3 små Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2011 Den inneholder ikke noe skal lukte, derfor jeg syns det var så rart at den luktet.
Hera Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Vet ikke hvordan det er med den oljen du har brukt, men Grønn Hverdag har testen mange oljer til baby/barn. Kanskje du finner noe om "din" olje der? Legger ved link: http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-baby/Babyoljer
lykke74 med 3 små Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2011 Takk for link. Fant olja der og den har fått beste rangering og skal ikke inneholde noe som lukter - må være noe galt med den jeg har. Hvis noen av dere har en flaske med natusan baby oil (slik man får kjøpt i alle dagligvarebutikker) stående - lukter det noe av den? Synes det var litt ekkelt med de prikkene han fikk.
camilla^ Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har fått beskjed om å ikke bruke natusan sine oljer. Husker ikke lenger hvorfor, men lurer på om den ikke er vegitabilsk og den tetter porene i huden. Fikk høre dette av hun som hadde babymasajen og hudlegen min eldste jenta mi (som har atopisk eksem) Vanlig solsikkeolje fungerer veldig bra. Ingen lukt heller. Har funnet noen masasjeoljer på apoteket, de har parfyme av ett eller annet slag i seg men de tåler jenta mi. Jeg kjøpte de til meg selv for flere år siden.
lykke74 med 3 små Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2011 Nei, olja er ikke vegitabilsk, og vi bruker den vanligvis ikke. Men butikken hadde ikke igjen av olja fra libero så da ble denne kjøpt. Kommer ikke til å bruke den igjen.
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 Bruker ingen av Natusan sine babyprodukter jeg ! Babyolja ble jeg sterkt advart imot på sykehuset av en hudspesialist fordi den gjør stikk motsatt av det en babyolje skal og våtserviettene fjerner jo MALING !!!
Tommage♀♂ Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 En periode var jeg veldig tørr i huden, og bruke Natusan babyolje på kroppen mens jeg dusjet. En gang glemte jeg det, og smurte meg inn ETTER dusjen, og da ble jeg helt rødflammete. Det sved noe helt utrolig! Nei til Natusan.
Swiftie Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Dette var årsakene jeg fant, mange av disse billige stelle-produktene inneholder mineralolje. Forskjellige navn på mineralolje: Ozokerit (inngår t.ex i mascara), Polyisobutene (inngår f.eks. i lipgloss), Mineral Oil, Petrolatum, Paraffinum Liquidum, Vaselin, Parafin, Mineralolje, Petroleum, Hvit mineralolje, Medisinsk hvitolje, Oleum petrolen, Oleum vaselini, Paraffinum, E 905, Vaselin Oil, Paraffin Oil, Liquid paraffin, White mineral oil Forklaring: Mineralolje absorberes ikke av huden. Dermed hindrer mineralolje at huden tar opp vitaminer og antioksidanter som eventuelt er tilsatt i en krem. Mineralolje gir ikke fuktighet til huden. Den legger seg på huden og huden får ikke den fuktigheten som den trenger. Når man påfører en krem med mineralolje føles huden/leppene myk og fin. Men i realiteten får ikke huden fukt og man blir avhengig av å smøre seg mer og oftere. Mineralolje er et billig basestoff og mange produsenter benytter seg av dette stoffet for å produsere billige kremer.
Swiftie Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 I tillegg inneholder noen produkter Parabener som er en gruppe kjemikalier som blant annet brukes som konserveringsmidler i kosmetikk og pleieprodukter både til voksne og barn. Alle parabener er under mistanke for å ha hormonforstyrrende effekter.
Arb.ledig husmor Skrevet 18. januar 2011 #12 Skrevet 18. januar 2011 Då minstejenta vår var baby (under året) så kunne vi ikke bruke Natusan produkter på henne, for ho fikk røde prikker og ellers rød kropp etter bruk. Ho kan bruke den nå, i små mengder. Så selv om den anbefales, så kan det jo være at ikke alle tåler det som er i den. Eg tror det finnes produkter som ikke alle tåler, selv om de e bra og godkjente osv.. Eldste kunne ikke bruke andre bleier enn Libero. Fikk kjøttsår av Pampers, selv om det er et godt bleiemerke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå